۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 83156838
T T
۰ نفر
آمار مصدومين تيران و كرون 25درصد افزايش يافت

اصفهان- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان تيران و كرون گفت: جمعيت مصدومين حوادث اين شهرستان در 9 ماهه امسال در مقايسه با زمان مشابه سال قبل 25 درصد افزايش يافته است.

حميدرضا ميرزاييان روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: امسال بيش از 2 هزار و 600 نفر از اين شهرستان در حوادث ترافيكي، سقوط، سوختگي، اقدام به خودكشي و مسموميت ها مصدوم و به بيمارستان ها اعزام شده اند.
وي بيان كرد: 27 درصد از آمار مصدومين مربوط به خانم ها و بقيه از ميان آقايان بوده اند و بيشترين علت مصدومين حوادث ترافيكي ناشي از خودروسواران و موتورسواران بوده است.
مدير شبكه بهداشت و درمان تيران و كرون با اشاره به موقعيت جغرافيايي شهرستان يادآورشد: اين منطقه در سال هاي اخير به دليل وقوع تصادفات در جاده هاي برون شهري رتبه اول تا پنجم آمار مصدومين حوادث ترافيكي را در بين شهرستان هاي ديگر استان داشته است.
وي رفع چالش هاي حوزه راهداري، ارتقاي فرهنگ ترافيك و افزايش نظارت هاي پليس را در كاهش حوادث مهم خواند و اظهارداشت: سرعت غيرمجاز، بي توجهي به جلو و تخلفات رانندگي مهمترين عوامل تصادفات از سوي پليس اعلام شده است.
ميرزاييان با اشاره به اينكه افزايش ايمني ترافيك در كارگروه سلامت، جامعه ايمن و مجمع سلامت شهرستان مورد توجه و داراي اولويت است، گفت: برنامه ريزي براي ارتقاي فرهنگ ترافيك با مشاركت سازمان هاي مردم نهاد و ادارات و نهادهاي متخصص در اين حوزه آغاز شده كه هماهنگ با بهسازي نقاط پر تصادف فرهنگ ترافيك افزايش پيدا كند.
فرمانده انتظامي شهرستان تيران و كرون، واژگوني خودور را بيشترين سوانح رانندگي اتفاق افتاده در جاده هاي اين منطقه اعلام كرد و گفت: تصادفات در حوزه شهري اين منطقه كاهش داشته اما در جاده ها در مقاطع مختلف زماني متفاوت بود كه آمار آن در اختيار پليس راه نجف آباد - اصفهان است.
از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه 153هزار و 42 ماموريت اورژانس پيش بيمارستاني در استان انجام شد كه از اين تعداد 48 هزار و 155 ماموريت مربوط به تصادفات بوده است.
تيران وكرون با جمعيت بيش از 72 هزار نفر و فاصله 45 كيلومتري اصفهان و موقعيت جغرافيايي بين دو استان و شهرستان هاي غرب اصفهان داراي 735 كيلومتر راه همسنگ است كه 11درصد حجم ترددهاي استان اصفهان در اين جاده ها انجام مي شود.
7131/6026/