۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۰۸
کد خبر: 83156547
T T
۰ نفر
هند مرزهای آبی خود را تقویت می كند

تهران - ایرنا - وزیر كشور هند گفت: با توجه به حمله احتمالی تروریست‌ها از طریق مسیرهای آبی، دولت در سال جدید برای مقابله با هرگونه جریان تروریستی مرزهای دریایی خود را تقویت می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه زی نیوز، «راجیا صباح» وزیر كشور هند با توجه به اخبار آژانس‌های اطلاعاتی این كشور گفت، گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه ممكن است در سال جدید یك راهبرد برای ورود به هند با استفاده از مسیر دریا ایجاد كنند.
وی اظهار داشت: یر اساس گزارش‌های اطلاعاتی، تروریست‌ها در سراسر مرز در حال برنامه ریزی برای برای ورود كاملا مخفیانه به هند از طریق مرزهای آبی هستند. وی كشورهای همسایه را نیز متهم كرد كه به برنامه ریزی تروریست ها كمك می كنند.
گروه‌های تروریستی در سال 2008 از طریق مسیرهای آبی به هند وارد شده و عملیات مرگبار بمبئی را انجام دادند. پس از این حمله تروریستی هند تصمیم گرفت تا تمام نیروهای نظامی ساحلی خود در سرتاسر خط ساحلی با گشت زنی‌های مكرر تقویت كند و احتمال ورود تروریست‌ها به این كشور را دشوار كند.
آژانس‌های اطلاعاتی هند همچنین نسبت به افزایش تحولات منطقه كشمیر نیز هشدار داده و عنوان می‌كند احتمال ورود تروریست‌ها از این منطقه نیز بسیار زیاد است.
بر اساس گزارش وزارت دفاع هند در سال گذشته پنج عملیات ورود تروریست‌ها به كشور از طریق منطقه كشمیر خنثی شد.
حملات نوامبر 2008 در بمبئی هند یك رشته حملات هم‌زمان مسلحانه در 26 نوامبر 2008 است كه موجب كشته شدن بیش از 195 نفر شد. دستكم 10به منطقه در این شهر از جمله پایانه چاتراپاتی شیواجی، هتل‌های مجلل نظیر هتل تاریخی تاج محل و هتل پنج ستارهٔ اوبروی، یك بیمارستان، یك مركز یهودیان متعلق به سازمان خبر، یك سینما، یك بار و اداره پلیس و چند مركز اداری-تجاری حمله شد.
آساق**9473**1663**