۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83155996
T T
۰ نفر
سرنشينان خودروهاي گرفتار در رود بشار ياسوج نجات يافتند

ياسوج- ايرنا- رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري ياسوج گفت: چند خودروي گرفتار شده در رودخانه بشار ياسوج زير پل امامزاده مختار (ع) با تلاش آتش نشانان بيرون كشيده شدند و سرنشينان آن ها نجات يافتند.

محمد رستمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شب گذشته گرفتار شدن چند خودرو زير پل امامزاده مختار (ع) به آتش نشاني گزارش شد.
وي افزود: نيروهاي آتش نشاني با حضور در محل به خودروهاي گرفتار شده كمك كردند.
رود بشار ياسوج كه بيشتر در شرق و شمال شرقي كهگيلويه و بويراحمد جريان دارد، در مسير خود از شهر ياسوج عبور مي‌كند.
پس از عبور از شمال شرقي منطقه و پس از ورود به رودخانه خرسان، در بخش شمالي دنا، از شمال مناطق بويراحمد سفلي و طيبي گذشته، با نام بارز به رود كارون مي‌پيوندد و به سوي خليج فارس سرازير مي‌شود.
رستمي بيان كرد: هم اينك شهرداري ياسوج در حال انجام عمليات اتصال شهرك جوشكاران ه پل امامزاده مختار (ع) است.
وي عنوان كرد: به سبب انجام عمليات عمراني و بسترسازي براي نصب سازه هاي پل موقت اين مسير مناسب براي تردد نيست و توصيه مي شود شهروندان مسير ديگري را براي تردد انتخاب كنند.
با بهره برداري از خيابان 20 متري شهرك جوشكاران در بهمن ماه امسال، بخشي از ترافيك خروجي شهر ياسوج به اين خيابان در جنوب غرب شهر منتقل مي شود.
ادامه معبر 20 متري شهرك جوشكاران به سبب خاكي بودن و گرد و خاك ناشي از تردد خودروها و تخليه نخاله هاي غيرمجاز در اين مسير مشكلات زيادي براي اهالي اين مناطق به وجود آورده است.
خرداد ماه امسال شهرداري ياسوج اقدام به بازگشايي اين مسير كرد و هم اكنون پروژه پيشرفت قابل قبولي دارد.
طول اين مسير بيش از 600 متر و عرض آن 20 متر است كه 25 هزار متر مكعب عمليات خاكبرداري و خاكريزي داشته و براي آن يك پل موقت كه توان عبور سيلاب هاي فصلي را داشته باشد پيش بيني شده است.
اين پروژه در بهمن ماه به بهره برداري خواهد رسيد و در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.
هزينه اجراي اين طرح بيش از 10 ميليارد ريال است و با اجراي اين پروژه بخش زيادي از بار ترافيك شرف آبادها و شهرك جوشكاران و همچنين مراجعه كنندگان به آرامستان به جاده كمربندي ياسوج منتقل مي شود.
همچنين اين مسير باعث سهولت تردد اهالي چنارستان، جدول غوره، زائران امامزاده مختار (ع) و اهالي بخش كبگيان خواهد شد.
براساس آمار شهرداري ،شهر ياسوج و حومه آن حدود 260 هزار نفر جمعيت دارد.
ياسوج مركز استان كهگيلويه و بويراحمد در جنوب غربي ايران قرار دارد.
9868/6110