۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83152897
T T
۰ نفر

تكرای است

سفارت كویت در دمشق بازگشایی می شود

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83152897
سفارت كویت در دمشق بازگشایی می شود

تهران-ایرنا- روزنامه القبس چاپ كویت به نقل از منابع مطلع نوشت كه این كشور بزودی سفارت خود را در دمشق پایتخت سوریه باز می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز یكشنبه روزنامه الوطن چاپ سوریه، پس از امارات و بحرین، كویت سومین كشور عربی است كه تلاش دارد تا بزودی سفارت خود را در دمشق باز كند.
اكنون بر خلاف هشت سال قبل كه مسابقه بستن سفارتخانه ها در دمشق جریان داشت ، رقابت برای بازگشایی سفارتخانه های عربی در سوریه آغاز شده است.
روزنامه القبس كویت به نقل از منابع مطلع سوری نوشت: سفارت كویت در دمشق به زودی باز می شود.
این در حالی است كه منابع كویتی اعلام كردند كه سفارت سوریه در كویت طی هشت سال، لحظه ای فعالیت خود را متوقف نكرده است.
نمایندگان پارلمان اردن نیز روز یكشنبه خواستار از سرگیری روابط دیپلماتیك با سوریه و بازگشت سفیر این كشور به دمشق شدند.
با آغاز بحران سوریه از اواخر اسفند ماه 1389 (2011 میلادی ) كشورهای عربی روابط دیپلماتیك خود را با دمشق قطع و سفارتخانه های خود را در این كشور بستند.
هشت سال از جنگ در سوریه گذشت و اكنون كه شكست توطئه برخی كشورهای عربی و غربی در این كشور آشكار شده است، بسیاری از كشورهای منطقه در تكاپو برای از سرگیری روابط خود با دمشق و بازسازی سفارتخانه هایشان در این كشور هستند.
امارات هفته گذشته با انجام مراسمی سفارت خود در دمشق را بازگشایی كرد. ساعاتی پس از این تصمیم امارات، بحرین نیز اعلام كرد سفارت خود در سوریه را بازگشایی می‌ كند.
بسیاری از تحلیلگران بازگشت دیپلمات های عربی به سوریه را یك پیروزی بزرگ برای این كشور ارزیابی می كنند كه توانست هشت سال در برابر انواع توطئه های كشورهای عربی - غربی و رژیم صهیونیستی به رهبری عربستان ، تركیه و قطر ایستادگی كند.
خاورم**9329*1436*
۰ نفر