۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۲
کد خبر: 83152796
T T
۰ نفر
نهم دي، روز تجلي دوباره ولايت و انقلاب است

قم – ايرنا – آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد، گفت: 9 دي، روز تجلي دوباره ولايت و انقلاب است و به همين دليل بايد اهداف و آرمان هاي انقلاب براي مردم تبيين شود.

به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، وي روز يكشنبه در ديدار جمعي از قشرهاي مختلف مردم، با تجليل از حضور حماسي مردم در مراسم گراميداشت نهم دي ماه، افزود: حضور مردم متدين در راهپيمايي 9 دي امسال نشان از بصيرت و هوشياري آنان نسبت به فتنه هاست.
وي با بيان اينكه فتنه گران در سال 1388 به دنبال تغيير نظام و ضربه زدن به اصل ولايت فقيه بودند اظهار داشت: مردم در روز 9 دي به ميدان آمدند و ثابت كردند هميشه با انقلاب و ولايت هستند و با اين حضور حماسي و بابصيرت خود اجازه ندادند تا فتنه گران به اهداف خود برسند.
اين مرجع تقليد، افزود: 9 دي بايد هر سال باشكوه تر از سالهاي گذشته برگزار شود تا به همگان و دشمنان نشان داده شود كه مردم ايران اسلامي براي حفظ ولايت و انقلاب حاضر هستند حتي خون و جان دهند.
وي عنوان كرد: 9 دي روزي بيداري مستضعفان و ضعف شكست جبهه استكبار است و مردم هم به انديشه غربي ها پي مي برند.
در روز نهم دي ماه سال 88 مردم سراسر كشور در اعتراض به فتنه ايجاد شده پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري به خيابان ها آمدند و حضور حماسي خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمايش گذاشتند؛ نهم دي ماه از آن پس به نام روز ميثاق امت با ولايت و از نهم تا 19 دي ماه به نام دهه بصيرت نامگذاري شد.
تجمعات و راهپيمايي هاي 9 دي امسال با شعار محوري «چهل سال بصيرت و ولايتمداري» به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار شد.
آيت الله نوري همداني در ادامه با بيان اينكه اين حكومت مبتني مردم سالاري است و مردم ولي نعمت اين انقلاب هستند، بيان داشت: همه بايد بدانند اين نظام و انقلاب هرچه دارد از اين مردم دارد و به همين دليل مردم صاحبان واقعي انقلاب هستند.
وي ادامه داد: ولايت و انقلاب نعمتي است كه خدا به اين مردم عنايت كرده و بايد قدردان آن بود و براي حفظ آن، تلاش و كوشش كرد.
آيت الله نوري همداني اظهار داشت: نعمت انقلاب باعث شد مردم و كشور ايران اسلامي به جايگاه حقيقي خود برسد و در همين راستا فرهنگ جهاد و شهادت احياء شد.
اين مرجع تقليد ابراز داشد: امروز انقلاب باعث شد دشمنان از موشك هاي ايران بترسند و اسرائيل با آن همه تجهيزات نظامي جرأت عرض و اندام در مقابل ايران اسلامي نداشته باشد.
وي همچنين در ادامه افزود: بزرگترين بركت انقلاب اسلامي اين است كه جليقه زردهاي فرانسه اعلام كردند، ما مقاومت و ايستادگي در مقابل ظلم را از انقلاب امام خميني(ره) الهام گرفتيم.
جنبش جليقه زردها، جنبش اعتراضي در مقابل نظام سرمايه داري است كه از چند هفته گذشته اعتراضات خود را در فرانسه آغاز و تاكنون اين اعتراض ها نيز ادامه دارد.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه همه مشكلات منطقه توطئه اسرائيل غاصب و كودكش است، افزود: آمريكا و عربستان و ساير كشورهاي منطقه براساس توطئه اسرائيل اقدام به مسلمان كشي و جنايت مي كنند.
7404/ 6133/