۹ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83152645
T T
۰ نفر

پيروز واقعي آزمون 88 توده هاي مردمي بودند

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83152645
پيروز واقعي آزمون 88  توده هاي مردمي بودند

اصفهان-ايرنا- امام جمعه فريدونشهر توده هاي مردمي را پيروز واقعي آزمون 88 ذكر كرد و گفت: بصيرت، تيزبيني و سرسپردگي توده هاي مردمي به ولايت، توطئه شوم دشمن را خنثي و حماسه عزت آفرين 9 دي را خلق كرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام اسماعيل شامحمدي روز يكشنبه در اجتماع بصيرتي مردم شهرستان فريدن به مناسبت 9 دي در مسجد صاحب زمان(عج) شهر داران، افزود در برخي شهرها مانند اصفهان مردم از چند روز پيش به پيشواز حماسه رفتند و با حضور هوشمندانه درس عبرت بزرگي به فتنه گران دادند.
به گفته وي نزديك به ده سال از فتنه 88 مي گذرد اما حماسه 9 دي به تعبير رهبر انقلاب در تاريخ ماندگار شد به طوري كه نه فراموش مي شود و نه به پشتوانه بصيرت مردمي تكرار خواهد شد.
امام جمعه فريدونشهر ادامه داد : پيروي از هواي نفس، بدعت گذاري، مخالفت با حكم خدا، دنباله روي و تقليد گروهي از گروه ديگر بدون در نظر گرفتن رضاي خدا سر آغاز فتنه است.
شامحمدي با بيان اينكه فتنه براي مشروعيت نمايي مقداري از حق را با باطل در هم مي آميزد، اضافه كرد: حق همچون خورشيد درخشاني است كه وقتي نمايان شود همه كورسوها، اشعه ها و پرتوها شمشير خود را غلاف خواهند كرد.
به گفته وي اهل نجات در فتنه ها كساني هستند كه مورد احسان خداوند قرار گرفته اند.
حجت الاسلام شامحمدي افزود: سران فتنه به دنبال هواي نفس بدعت گذاشتند و از ولي فقيه زمان خود ابطال نتيجه انتخابات را خواستار شدند، با كتاب خدا مخالفت كردند و در اين ميان مردماني از مردمان ديگر دنباله روي كردند و همه اين عوامل دست به دست هم داد تا آسيب هاي مادي و معنوي بيشماري به كشور وارد شود.
وي افزود: گستاخي دشمنان، تشديد تحريم ها، بروز بن بست هاي اقتصادي و كوچك تر شدن سفره مردم پيامدهاي همان فتنه سال هاي پيش است.
امام جمعه فريدونشهر با بيان اينكه فتنه گران به دنبال زمين زدن ولايت فقيه و پايين كشيدن نظام بودند، افزود: عوامل فتنه براي خارجي ها پيغام نوشتند كه تحريم ها را تشديد كنيد و سپس همه قصورها و كمبودها را به روي دوش نظام گذاشتند و وانمود كردند كه اسلام از مديريت عاجز است، اين در حالي است كه اسلام همان ديني است كه ما را از سلطه مستكبران رها كرد و پيروزي هاي پي در پي را برايمان به ارمغان آورده است.
حجت الاسلام شامحمدي تصريح كرد: كساني كه بر پيكر نظام تكيه زده اند و از اين سفره تناول مي كنند اما به دنبال فتنه اندازي و دسيسه هستند؛ به زودي رسوا و ذليل خواهند شد.
امام جمعه فريدونشهر افزود: عده اي در جريان فتنه 88 به رهبري پشت كردند و از پذيرش نصايح امام امت سرباز زدند و دنباله روي گروه هاي ديگر شدند اين در حالي است كه در اسلام تاكيد شده است چنانچه در كشاكش فتنه هاي زمانه از درك حق عاجز مانديد به ولي خود نگاه كنيد و از او مدد بجوئيد.
شامحمدي خاطر نشان كرد: رهبر معظم انقلاب در جريان فتنه به پاي حقوق ملت ايستادگي كردند، مدارا را برگزيدند و علي گونه برخورد كردند، تقواي ايشان منجر به رافت اسلامي و فرصت دادن به فتنه گران براي بازگشت و توبه شد، اما بايد بدانيم صبر رهبر نيز اندازه اي دارد.
امام جمعه فريدونشهر تصريح كرد: زير بيرق فتنه گران به ساحت قدسي امام حسين(ع) اهانت شد اما آنها به دليل اينكه سياه لشگرها را از دست ندهند هرگز از اين بي حرمتي اعلام برائت نكردند و همين مساله موجب شد تا مردم با هوشياري خط قرمز هاي ارزشي و ديني خود را بازيابند.
وي با اشاره به تفاسير برخي مبني بر خدمات گذشته فتنه گران براي نظام و فرافكني اين مساله، افزود: خداوند در كتاب خود خطاب به پيامبر به صراحت فرموده كه چنانچه مشرك شوي اعمالت هبط خواهد شد و جزو زيانكاران خواهي بود، بنابراين كسي كه مقابل ولي بايستد اعمال گذشته خود را ولو خوب نابود كرده است .
حجت الاسلام شامحمدي به برهه هاي حساس پيش رو درآينده كشور اشاره كرد و افزود: وظيفه كنوني ما بصيرت افزايي و تحليل درست وقايع است.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي عدالت گستر است و بايد بر اين مبنا حركت كند، اضافه كرد: نبايد بگذاريم انقلاب و گفتمان آن به دست نااهلان بيفتد.
امام جمعه شهر داران در اين آيين اظهارداشت: در شرايطي كه تشخيص حق از باطل سخت مي شود وظيفه ما غرق نشدن در هياهوها و سپس ريشه كني فتنه است.
حجت الاسلام اسماعيل سياوشي اضافه كرد: منحرفان در سال 88 با هدف براندازي نظام توطئه چيني كردند اما مردم شجاعانه و هوشيارانه به ميدان آمدند، از ارزش هاي ولايي و ديني خود دفاع كردند و نقاب نفاق را از چهره دورويان و خائنان برداشتند.
وي با بيان اينكه ريشه فتنه را بايد سوزاند، افزود: اگر شعبه اي از فتنه باقي بماند باز هم بيم فتنه بايد داشت.
امام جمعه داران با اشاره به برخي صحبت ها مبني بر رفع حصر سران فتنه افزود: كوچك ترين دفاع از سران فتنه به معناي احياي دوباره فتنه است.
وي بر ضرورت وحدت و انسجام اقشار مردمي، حضور موثر و مطالبه گري منطقي در راستاي حل مشكلات تاكيد كرد.
تجمع بصيرتي مردم ولايتمدار فريدن با هدف گراميداشت حماسه 9 دي،امروز با حضور پرشور گروه هاي مختلف مردمي و جمعي از مسوولان در مسجد صاحب زمان شهر داران(مركز فريدن) برگزار شد.
در اين آيين مردم با سردادن شعارهاي 'مرگ بر آمريكا' و 'مرگ بر منافق' و 'هيهات من الذله' نفرت خود از بدخواهان نظام و انقلاب را به نمايش گذاشتند.
فريدن با جمعيت بيش از 49 هزار نفر در 140 كيلومتري غرب استان واقع است.
6026/9861