۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83152379
T T
۰ نفر
اختيارات مديران شهرستاني براي رفع چالش ها كارساز نيست

اصفهان-ايرنا-فرماندار تيران و كرون گفت: اختيارات مديران شهرستاني به خاطر تمركز برنامه ريزي ها در تهران و مراكز استان ها، براي تصميم گيري رفع چالش هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي كارساز نيست.

به گزارش ايرنا، مجيد حججي روز يكشنبه در شوراي اجتماعي اين شهرستان افزود: رفع معضلات اجتماعي و فرهنگي نيازمند برنامه ريزي و بررسي منطقه اي است و دستورالعمل ها و تصميم هاي ملي و استاني كارساز نيست.
وي بيان كرد: شرايط و مشكلات هر منطقه متفاوت با ساير مناطق كشور است و بايد متناسب با نياز هر منطقه برنامه ريزي خاصي جهت رفع معضل انجام شود.
فرماندار تيران و كرون وجود هدفگذاري مشخص و هدفمند در سطح ملي را مهم خواند و يادآورشد: بومي سازي طرح و اهداف بايد به مسئولان محلي سپرده شود و مديران كل استان اختيارات مديران شهرستاني خود را افزايش دهند.
وي با بيان اين كه در برخي از تصميم گيري هاي شهرستان تعدادي از مديران بدون هماهنگي مديران كل خود اقدامي انجام نمي دهند، خاطرنشان كرد: نبود اختيار براي برخي از مديران شهرستاني باعث بروز مشكل در اجراي مصوبات شورا و كارگروه هاي محلي شده است.
حججي با بيان اينكه براي رفع معضل طلاق و افزايش مهارت هاي زندگي نيازمند برگزاري دوره هاي آموزشي در شهرستان هستيم، يادآورشد: نهادهاي اداري و خدماتي شهرستان بر اساس شرح وظايف خود ملزم به همكاري جهت رفع آسيب هاي اجتماعي هستند.
به گفته وي برگزاري كارگاه و دوره هاي آموزشي مهمترين راهكار است كه بايد با طرح درس مشخص، هدفگذاري مخاطبين و استاد توانمند و ماهر انجام شود.
شهرستان تيران و كرون داراي بيش از 30 اداره دولتي، دو بخشداري، سه دانشگاه، سه شهرداري با ظرفيت بيش از 500 كارمند، بيش از يكهزار و 200 معلم و استاد است.
اين شهرستان با بيش از 72 هزار نفر جمعيت كه بيش از 20 هزار نفر آن ها جوان هستند در 45 كيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
در مدت 9 ماهه امسال 345 واقعه ازدواج و 59 واقعه طلاق در تيران و كرون ثبت شد و طلاق، كاهش سن ازدواج و اعتياد به مواد مخدرمهمترين آسيب هاي اجتماعي مطرح در اين منطقه است.
7131/6026/