۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83152357
T T
۰ نفر
كمبود عرضه دام و افزایش تقاضا علل گرانی گوشت در تهران است

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران ، علت افزایش قیمت گوشت را كمبود عرضه دام در میادین و نیز افزایش تقاضا در بازار اعلام كرد.

علی اصغر ملكی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:مسئولان به منظور كنترل بازار و نیز پیشگیری از افزایش قیمت صحبت هایی را در زمینه ورود دام زنده به كشور مطرح كرده اند كه در صورت اجرایی شدن آن شاهد تاثیر مثبت آن در بازار خواهیم بود.
وی دلیل اصلی كاهش عرضه گوشت در بازار را افزایش میزان قاچاق دام زنده عنوان كرد و افزود: نوسان قیمت ارز زمینه افزایش انگیزه برای قاچاق دام را فراهم كرد كه این امر به تبع باعث افزایش قیمت گوشت در بازار داخلی شد.
ملكی گفت كه با توجه به وضعیت حاكم در بازار ما خواستار رسیدگی هر چه زودتر به این وضعیت شده ایم اما به دلیل گستردگی مرز، سرعت در پیگیری های برای جلوگیری از قاچاق دام دیده نمی شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران میزان واردات گوشت به كشور را بسیار بالا دانست و افزود: در صورتی كه این اقدام انجام نمی شد وضعیت بازار از لحاظ قیمت و نیز پاسخ به تقاضا بسیار بدتر از وضع كنونی بود.
به گفته وی ،اكنون امور پشتیبانی دام به صورت روزانه 100 تا 150 تن گوشت وارداتی را به چرخه بازار وارد می كند.
ملكی اظهار داشت: مدت ها است كه گوشت منجمد در بازار به مشتریان عرضه می شود اما به دلیل پایین بودن میزان عرضه تاثیر چندانی را در بازار ایجاد نكرده است .
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران در پایان خاطرنشان كرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت و نیز كاهش توان خرید مردم بایستی با كاهش تقاضا در بازار روبرو شویم و اگر مسئولان قادر به بهبود وضعیت واردات و نیز برچیدن قاچاق در بازار این كالا باشند می توان امیدوار به تنظیم قیمت ها در بازار باشیم.
تهرام/9206 / 1539
۰ نفر