۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83152196
T T
۰ نفر
كی روش بدنبال اثبات توانایی خود در جام ملت های آسیا

تهران- ایرنا- نام كارلوس كی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جمع پنج سرمربی مطرح شده كه بدنبال اثبات توانمندی های خود در جام ملت های آسیا هستند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، تارنمای خبری فاكس اسپورت آسیا در گزارشی پنج مربی حاضر در جام ملت های آسیا 2019 را كه بدنبال اثبات توانمندی های خود در این مسابقات هستند معرفی كرده است.
در جمع مربیان مطرح، همه چشم ها به كی روش دوخته شده كه تیم تحت هدایت او بدنبال پایان دادن به انتظار 43 ساله برای قهرمانی آسیاست.
سفر كی روش با تیم ایران آسان نبوده و درگیری با برانكو ایوانكوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران تا مشكلات معمول با هیات رئیسه فدراسیون ایران را دربرمی گیرد.
اظهارات كی روش در فاصله چند هفته تا آغاز جام مورد انتظارات تیم ملی، واكنش تندی را بدنبال داشت و خداداد عزیزی مهاجم سابق ایران سرمربی سابق رئال مادرید را مورد هجمه قرار داد.
قرارداد كی روش تا پایان جام ملت های آسیا خاتمه می یابد و چیزی جز پیروزی شانس تمدید قرارداد او را افزایش نمی دهد. ایران در این جام چند بازیكن كلیدی از جمله سعید عزت اللهی هافبك تیم را در اختیار ندارد كه این امر كار را برای كی روش سخت تر می كند.
با این حال ایران یكی از بااستعدادترین تیم ها را در این مسابقات در اختیار دارد. تیم ایران در جام جهانی 2018 روسیه در حالی كه با فاصله اندك از صعود به مرحله حذفی بازماند و اكنون مسئولیت كی روش برآوردن انتظارات هواداران است تا با تیم ملی تاریخ سازی كند.
استفان كنستانتین سرمربی هند، مارچلو لیپی سرمربی چین، اسون یوران اریكسون سرمربی فیلیپین، میلووان راجواج سرمربی تایلند چهار مربی دیگری هستند كه بدنبال اثبات توانایی های خود در مهمترین رویداد فوتبالی قاره كهن هستند.
جام ملت های آسیا از 15 دی با حضور 24 تیم به میزبانی امارات متحده عربی آغاز می شود. ملی پوشان ایران دراین جام در مرحله گروهی با عراق، ویتنام و یمن رقابت خواهند كرد.
ورزشی**1584** 2024