۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸
کد خبر: 83152065
T T
۰ نفر
49 درصد دانش آموزان بايد به رشته هاي فني هدايت شوند

ايلام - ايرنا - معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان ايلام گفت: نرخ تحصيل دانش آموزان در رشته هاي فني و كار و دانش بايد به 49 درصد افزايش يابد.

حشمت اله وردي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه از مجموع دانش آموزاني كه به مقطع متوسطه دوم راه مي يابند 49 درصد در رشته فني و كار و دانش و 51 درصد در رشته نظري تحصيل كنند.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه اكنون نرخ تحصيل دانش آموزن اين استان در رشته هاي كار و دانش و فني حرفه اي 27 درصد است كه در 84 هنرستان استان به تحصيل اشتغال دارند.
معاون اموزش و پرورش ايلام با اشاره به تحصيل بيش از هفت هزار و 267 دانش آموز در پايه اول مقطع متوسطه دوم گفت: در سال جاري يك هزار و 962 نفر معادل 27 درصد در رشته هاي فني و كار و دانش و پنج هزار و 304 نفر نيز در رشته نظري تحصيل مي كنند.
به گفته اله وردي، با توجه به اينكه تا پايان برنامه ششم توسعه تحصيل دانش آموزان در رشته هاي نظري و كار و دانش و فني بايد متوازن شود، يادآور شد: با برنامه ريزي بايد گرايش و درصد تحصيل دانش آموزان ايلامي به رشته هاي نظري كاهش و به سمت رشته هاي فني و كار و دانش هدايت شوند.
وي اظهار كرد: در اين زمينه كميته هدايت تحصيلي دانش آموزان در اين اداره كل فعال و با كيفي سازي هنرستان ها و فرهنگ سازي بين دانش آموزان و خانواده ها سعي در جذب دانش آموزان به سمت رشته هاي فني و كار و دانش دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان ايلام با اشاره به فعاليت كميته هدايت تحصيلي دانش آموزان با هدف كمك بهتر به انتخاب درست رشته تحصيلي آنها در اين استان از سال گذشته اضافه كرد: اين كميته به منظور آگاهي بخشي به دانش آموزان پايه سوم راهنمايي و اولياي آنها با رويكرد انتخاب رشته درست فعاليت خود را آغاز كرده است.
حدود 94 هزار دانش آموز در استان ايلام در سال تحصيلي جاري در يك هزار و 300 واحد آموزشي در مقاطع مختلف به تحصيل علم و دانش اشتغال دارند.
7171/6119