۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83151498
T T
۰ نفر
حناچی: وضع مناسب سازی معابر شایسته كشور ما نیست

تهران- ایرنا-شهردار تهران در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بهزیستی گفت: وضعیت مناسب سازی معابر برای معلولان، كودكان و سالمندان به رغم تلاش های حقوقی و اجرایی قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی كشور در محل این سازمان افزود: ایران چون دوران جنگ را پشت سر گذرانده و با توجه به تعداد جانبازان وضعیت مناسب سازی معابر باید وضعیت بهتری نسبت به دیگر كشورها داشته باشد اما متاسفانه این طور نیست.
وی ادامه داد: مناسب سازی فقط برای معلولان نیست بلكه موردنیاز زنان، كودكان و سالمندان نیز هست.
وی اضافه كرد: در حال حاضر، معلول كسی است كه در عرصه اجتماعی حضور پیدا نمی كند و باید كاری كنیم این اتفاق بیفتد.
شهردار تهران، مناسب‌سازی فضای شهری، آموزش و حساس‌سازی جامعه را از وظایف مشترك شهرداری و بهزیستی برشمرد.
شهردار تهران در ادامه به كودكان كار و خیابان اشاره كرد و گفت: همكاری بهزیستی و شهرداری در راستای حل معضل كودكان كار و همچنین حضور سمن‌ها و شركای اجتماعی برای جمع‌آوری و آموزش ضروری است.
حناچی افزود: شهرداری تهران، هزار كودك كار و خیابان را پایش سلامت كرده است و روزانه 90 كودك در پنج مركز درمانی پایش سلامت می شوند.
وی در ادامه به كارگران پاكبان فضای سبز اشاره كرد و گفت: 16هزار و 700 كارگر پاكبان فضای سبز مورد پایش سلامت قرار گرفته اند و دو هزار و 500 بیمار شناسایی شد كه چهار نفر عمل سنگین داشتند.

* مستمری كمتر از 3 كیلو گوشت است
علی همت محمود نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان ایران نیز در این مراسم گفت: سه سال پیش مستمری مددجویان معادل قیمت سه كیلو گوشت بود اما امروز به رغم افزایش مستمری ها معادل كمتر از سه كیلو گوشت است.
وی از وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی كشور خواست قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را پیگیری كند.
عباس دیلمی زاده، مدیرعامل موسسه تولدی دیگر نیز در این آیین، طرح درمان زنان باردار معتاد و كودك را طرح بی نظیری دانست كه به جز ایران فقط در آمریكا و استرالیا اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تكریم از دكتر «انوشیروان محسنی‌بندپی» و معارفه دكتر «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی كشور با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا، پیروز حناچی، شهردار تهران، سلمان خدادادی، رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان كشوری و انتظامی برگزار شد.
اجتمام *9185 * 3063
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه