۷ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۴۱
کد خبر: 83150519
T T
۰ نفر

پويش همزادم درخت در قلعه تل برگزار شد

۷ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۴۱
کد خبر: 83150519
پويش همزادم درخت در قلعه تل برگزار شد

اهواز-ايرنا -مسئول انجمن حمايت از محيط زيست قلعه تل گفت: طرح درختكاري همزادم درخت براي پنجمين ماه پياپي در قلعه تل انجام شد.

سميه علي‌دشت روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پويش همزادم درخت، يك طرح مردمي براي حمايت از محيط زيست است كه توسط انجمن حمايت از محيط زيست قلعه تل و با همكاري اداره منابع طبيعي با‌غملك برگزار مي ‌شود.
وي افزود: اين پويش كه به صورت ماهانه انجام مي‌شود، به اين صورت است كه متولدين آن ماه، يك نهال به مناسبت روز تولد خود غرس مي‌كنند، هدف ما از اين كار گسترش حمايت از محيط زيست است.
علي‌دشت از غرس بيش از 30 اصله نهال درخت كُنار در پنجمين ماه برگزاري اين پويش خبر داد و تصريح كرد : تاكنون در طول برگزاري اين پويش بيش از 200 اصله نهال غرس و بيش از 700 بذر درخت كاشته شده است.
وي با درخواست از فعالين محيط زيست استان خوزستان براي پيوستن به اين پويش گفت : طرح‌هاي اين چنيني مي‌تواند زمينه فرهنگ سازي در بحث محيط زيست و حمايت از آن را مهيا كند، اميدواريم روزي اين پويش در سراسر استان خوزستان و كشور عزيزمان برگزار شود.
علي نوروزي يكي از شركت كنندگان در اين پويش به خبرنگار ايرنا گفت: من امروز به همراه خانواده در اين پويش شركت كردم تا ضمن كاشت درخت، حمايت از محيط زيست را از سنين كودكي به فرزند خود آموزش دهم.
وي افزود: اين طرح كاملا خودجوش است، به نظر من براي حمايت از محيط زيست و منابع ملي حتما نبايد بودجه‌هاي كلان وجود داشته باشد، از همين كارهاي به ظاهر كوچك، نتيجه‌هاي بسيار بزرگ گرفته خواهد شد.
شهر تاريخي قلعه‌تل از توابع بخش مركزي شهرستان با‌غملك و بين شهرهاي ايذه و با‌غملك واقع شده است.
9434/6002

سرخط اخبار استان‌ها