۶ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83149371
T T
۰ نفر
دوره آموزشي اطفاي حريق ويژه معلمان در مهاباد برگزار شد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: دوره ‎آموزشي اطفاي حريق و راه‌ هاي پيشگيري از آن در قالب آموزش‎هاي عمومي ويژه معلمان مدارس روستايي اين شهرستان برگزار شد.

كامبيز شاوله روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دوره آموزشي در محورهاي اطفاي حريق و راه هاي پيشگيري از آن، مقابله با حوادث طبيعي و غير طبيعي، جستجو و امداد و نجات براي معلمان روستاها برگزار شد.
وي ادامه داد: آموزش هاي اين دوره شامل 2 بخش تئوري و عملي بود كه با همكاري سازمان آتش نشاني و جمعيت هلال احمر مهاباد برگزار شد.
شاوله اضافه كرد: هدف از اجراي اين دوره آموزشي، اشاعه فرهنگ ايمني در بين معلمان روستايي به منظور پيشگيري و مقابله با حوادث و حريق است.
وي با اشاره به اينكه آموزش و پرورش در جريان فرهنگ سازي در جامعه جايگاه مهم و ويژه اي دارد، خاطر نشان كرد: اين دوره ها در قالب يك كلاس آموزشي براي معلمان نواحي مختلف روستايي پيش بيني شده تا نكات آموزشي اين دوره ها از طريق كلاس درس معلم به دانش آموزان انتقال داده شود.
وي تصريح كرد: در اين دوره ها 120 نفر از مديران، مربيان و معاونان پرورشي، دبيران، آموزگاران و سرايداران مدارس پايه هاي مختلف تحصيلي مدارس روستايي حضور داشتند تا علاوه بر افزايش سطح ايمني مدارس نكات آموزشي لازم به والدين دانش آموزان نيز انتقال داده شود.
رييس اداره آموزش و پرورش مهاباد يادآور شد: مرحله اول اين دوره آموزشي نيز در اوايل سال تحصيلي جاري براي معلمان مدارس شهري برگزار شده بود.
به گزارش ايرنا، مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد و داراي 155 معلم و مدرسه روستايي با بيش از 10 هزار و 200 دانش آموز است.
9903/ 3020/3072