۲ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83144806
T T
۰ نفر
آزمایش سیستم ویدئو چك در داوری را باید به فال نیك گرفت

تهران- ایرنا- «علیرضا فغانی» داور بین المللی فوتبال ایران با بیان اینكه سیستم ویدیو چكی (VAR) كه امروز مورد آزمایش قرار گرفت با سیستم خارجی قابل قیاس نیست، گفت: با این حال برداشتن قدم اول در استفاده از كمك داور ویدئویی را باید به فال نیك گرفت.

علیرضا فغانی داور بین الملی ایران روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به آزمایش امروز سیستم ویدیو در ورزشگاه دستگردی اظهار داشت: با توجه به شرایط و موانعی كه پیش روی است، امكان اینكه بخواهیم سیستمی كه در جام جهانی روسیه مورد استفاده قرار گرفت را وارد كنیم، نداریم.
وی در عین حال افزود: با این حال راه اندازی و استفاده از سیستمی كه امروز مورد آزمایش قرار گرفت، برای شروع كار مناسب است.
داور بین المللی فوتبال ایران خاطرنشان كرد: شاید سیستمی كه آزمایش شد، قابل قیاس با سیستم خارجی نباشد اما همین كه می خواهیم قدم اول را برداریم باید به فال نیك می گیرم.
فغانی در پایان گفت: امروز سیستم ویدیو چك با حضور فریدون اصفهانیان رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال، سعید فتاحی رئیس كمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال و اعضای كمیته داوران آزمایش شد و بنده نیز حضور داشتم و نظراتم را بیان كردم كه امیدوارم موثر واقع شود.
سیستم ویدئو چك (VAR) كه به داوران فوتبال در تشخیص بهتر كمك می كند، امروز در ورزشگاه شهید دستگردی مورد آزمایش قرار گرفت.
به گفته رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال، قرار است در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های كشور از این سیستم در برخی از ورزشگاه های كشور استفاده شود.
ورزشی**م.ت**9129
۰ نفر