۲ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83144577
T T
۰ نفر

روني: اخراج مورينيو كار درستي بود

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83144577
روني: اخراج مورينيو كار درستي بود

تهران- ايرنا- «وين روني» ستاره سابق تيم منچستريونايتد معتقد است اخراج «خوزه مورينيو» از سرمربيگري شياطين سرخ كار درستي بود كه باشگاه انجام داد.

به گزارش ايرنا، تارنماي خبري بليچر ريپورت روز يكشنبه نوشت: قرمزهاي اولدترافورد سه شنبه هفته گذشته مورينيو را از خدمت معاف كردند و «اوله گانر سولسشر» بازيكن اسبق اين تيم را به عنوان سرمربي موقت برگزيدند.
در اين بين، روني كه به عنوان كارشناس به شبكه تلويزيوني بي تي اسپورت دعوت شده بود، پيش از پيروزي 5 بر يك شياطين سرخ در نخستين حضور سولسشر روي نيمكت اين تيم، اظهار داشت: بله، بايد تغييري رخ مي داد و به نظرم اين تصميم درستي بود؛ سولسشر تا پايان فصل به عنوان سرمربي برگزيده شد و در حالي كه باشگاه به جستجو براي جذب يك سرمربي جديد ادامه مي دهد، عملكرد او را نيز تحت نظر خواهد گرفت. مسلما آن ها «اين بار» نسبت به انتخاب فرد مناسب، اطمينان حاصل مي كنند.
مورينيو كه در ماه هاي اخير براي ارائه بهترين عملكرد بازيكنانش تقلاي فراواني كرد، يونايتدها را با 19 امتياز فاصله نسبت به صدرنشين و 11 امتياز اختلاف با تيم چهارم جدول رده بندي ليگ برتر جزيره، تنها گذاشت.
روني كه به تازگي از تيم ملي انگليس خداحافظي كرده است، پيش از جدايي از يونايتد، آخرين فصل حضورش را در جمع اين تيم تحت هدايت مورينيو سپري كرد و در 39 بازي، 25 بار در تركيب اصلي به ميدان رفت، اما رفته رفته از كانون توجه آقاي خاص كنار رفت و در ادامه نيز در فينال جام اتحاديه و ليگ اروپا، نيمكت نشين شد و تنها در دومين مورد آن هم به اندازه يك دقيقه به ميدان رفت.
جايگزين شدن سولسشر به جاي مورينيو به سرعت جواب داد و شياطين سرخ به راحتي و با اعتماد به نفس كامل و به لطف گل هاي «ماركوس رشفورد»، « آندره هررا»، «آنتوني مارسيال» و دو گل «جسي لينگارد» از سد كارديف سيتي گذشتند.
صرف نظر از رستاخيز بازيكنان يونايتد، نكته جالب در مورد بازي با كارديف اين است كه پس از بازنشسته شدن «سر الكس فرگوسن» افسانه اي در سال 2013، اين نخستين بار بود كه قرمزهاي اولدترافورد در يك بازي ليگ برتر موفق مي شوند پنج گل به ثمر برسانند؛ در واقع آخرين پنج گل يونايتد هم به آخرين حضور فرگوسن روي نيمكت اين تيم و به تساوي 5 بر 5 مقابل وست برومويچ باز مي گردد.
در واقع بازي مقابل كارديف، اندكي از اعتماد به نفس از دست رفته را به كاروان يونايتد بازگرداند و سولسشر هم براي آنكه فصل را تا حد امكان خوب به پايان برساند، مي بايست عامل «حس خوب» را در ادامه بازي هاي ليگ برتر انگليس در دستور كار قرار دهد.
ورزشي**3991**1584