۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83144442
T T
۰ نفر
لیموشیرین جهرم در سبد میوه شب عید كشور قرار می گیرد

شیراز-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: با پیگیری هایی كه از طریق وزارت جهاد كشاورزی و سازمان تعاون روستایی صورت گرفته، مقرر شد لیمو شیرین جهرم با قیمت مناسب و توافقی از بهره برداران این شهرستان خریداری شود و در سبد میوه شب عید مردم كشورمان قرار گیرد.

علیرضا صحراییان، یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به افت ناگهانی قیمت لیموشیرین جهرم و سهم 53 درصدی این شهرستان از تولید مركبات استان فارس، ضروری است كه مردم كشورمان از محصول لیمو شیرین و پرتقال جهرم در سبد میوه شب عید خود بهره مند شوند.
وی، با اشاره به عرضه محصولات كشاورزی جهرم با قیمت بسیار اندك، اظهار داشت: این محصولات، سرمایه و معرف این شهرستان به شمار می آیند از این رو برای ارزآوری و توسعه اقتصادی این منطقه از طریق صادرات آنها در سطح ملی و بین‌المللی باید تلاش بیشتری انجام شود.
صحراییان، همچنین خواستار چاره اندیشی برای بازاریابی محصولات جهرم در عرصه های ملی و بین المللی شد و گفت: یكی از مهمترین اهداف جشنواره لیمو كه بیست و چهارم آذرماه 97 در این شهرستان برگزار شد، زمینه‌سازی برای همكاری و همدلی هر چه بیشتر مردم و مسئولان به منظور دستیابی به راهكارهای عملیاتی برای فروش و عرضه مناسب
این محصول بود.
فرمانداری ویژه شهرستان جهرم اظهار داشت :لازم است ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده جهرم در برخورداری از انواع مركبات، خرما و محصولات كشاورزی مرغوب را به سایر نقاط كشور و دنیا معرفی كنیم و برای داشته‌های خودمان ارزش بیشتری قائل شویم.
قیمت هر كیلو لیموشیرین جهرم به صورت عمده هم‌ اكنون كمتر از 6هزار ریال خریداری می‌شود و همین امر موجب ضرر و زیان باغداران این شهرستان شده است.
شهرستان جهرم در فاصله 193كیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118