۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83144310
T T
۰ نفر
كتابخانه های قصرشیرین با 430 میلیون تومان مقاوم سازی می شوند

قصرشیرین - ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین ، از اختصاص 430 میلیون تومان اعتبار برای مقاوم سازی كتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حشمت الله رضایی روز یكشنبه در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی قصرشیرین افزود: این میزان اعتبار از محل ماده 12 برای 2 باب كتابخانه دهخدا و كتابخانه روستای كركهرك كه در اثر زلزله 7.3 ریشتری پارسال غرب كرمانشاه ، آسیب دیده اختصاص یافت.
وی گفت: هم اكنون 2 هزار و 24 تن از شهروندان شهرستان قصرشیرین عضو فعال كتابخانه های عمومی هستند كه این میزان 10 درصد از جمعیت را شامل می شود.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: این شهرستان چهار باب كتابخانه عمومی دارد كه شامل یك باب كتابخانه شهری ، 2 باب كتابخانه روستایی و یك كتابخانه سیار روستایی است.
رضایی ، شمار كتاب های موجود در كتابخانه های عمومی این شهرستان مرزی را 50 هزار جلد عنوان كرد و اظهار داشت: به ازای هر تن ، 2 جلد كتاب در كتابخانه های قصرشیرین موجود است.
وی برگزاری نمایشگاه كتاب، برگزاری نشست های كتابخوان ، جلسات نقد كتاب و تجلیل از نویسندگان شهرستان مهم ترین فعالیتهای شهرستان قصرشیرین در هفته كتاب و كتابخوانی بوده بیان كرد.
این مسئول با اشاره اهمیت فرهنگ كتاب و مطالعه در رشد فردی و اجتماعی انسان ها ، گفت: جوامعی كه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته اند به اهمیت كتاب و مطالعه توجه داشته اند اما امروز توجه به فضای مجازی متاسفانه باعث كاهش گرایش مردم به كتاب و كتابخوانی شده است.
وی نهادینه كردن فرهنگ مطالعه را از دوران كودكی در فرزندان از سوی خانواده ها عاملی برای ترویج فرهنگ مطالعه و توجه افراد به این مهم دانست.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 كیلومتری بخش ازگله و 32 كیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد كه 620 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 932 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد و براساس ارزیابی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی آسیب كلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یكشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسكونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند كه همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تكمیل می كنند.
3012/8066