۲ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83144063
T T
۰ نفر
ناله هاي دختري در زندان هاي آل سعود افسانه است

تهران - ايرنا - 'هذلول الذهلول' پدر 'لجين الزهلول' فعال حقوق زنان عربستاني، كه مدتي است در زندان هاي آل سعود به سر مي برد، در توئيتي كنايه آميز به تعرض ها و شكنجه هاي آل سعود عليه لجين اشاره كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه 'القدس العربي' چاپ لندن، الذهلول امروز (يكشنبه) در توئيتي با كنايه به اين كه فريادهاي كمك دختري در زندان تنها يك داستان است، نوشت: دلايل بسياري براي فريادهاي دختر گفته شده، اما مطمئن هستم كه شوك الكترونيكي داده نشده و چهار ماه در زندان انفرادي حبس نشده و مورد تعرض قرار نگرفته است. كسي هم او را به هتك حرمت و سپس قتل تهديد نكرده است.
پيش تر هم روزنامه آمريكايي 'وال استريت ژورنال' در گزارشي با اشاره به وضعيت بد فعالان حقوق زنان عربستاني در زندان هاي آل سعود تاكيد كرد: افسران امنيتي زندانيان زن را مورد شكنجه و آزار جنسي قرار مي دهند و به آن ها شوك الكترونيكي وارد مي كنند.
اين روزنامه آمريكايي افزود: بد ترين نوع شكنجه در حق لجين الذهلول اعمال شده و 'سعود القحطاني' مشاور سابق دربار پادشاهي عربستان به شكنجه ها نظارت داشته است.
در همين راستا فردي آگاه از جزئيات شكنجه گفته است : 'سعودي القحطاني'، لجين را به تعرض، قتل و انداختن جسد وي در فاضلاب تهديد كرده اند.
شايان ذكر است القحطاني بازوي راست 'محمد بن سلمان' وليعهد سعودي است و در ماجراي قتل 'جمال خاشقچي' روزنامه نگار منتقد آل سعود در كنسولگري عربستان در تركيه (10 مهر) نقشي پر رنگ داشت و پس از رسوايي آل سعود در اين قتل وحشيانه، از پست خود به عنوان مشاور دربار پادشاهي كنار گذاشته شد.
نيروهاي امنيتي عربستان از اواسط ماه مي گذشته (ارديبهشت - خرداد) دستكم 11 نفر از شخصيت هاي زن و مرد مدافع حقوق مدني و زنان را دستگير كرده است .
دستگيري شماري از زنان اين كشور در حالي صورت گرفته كه قرار بود كه از ماه ژوئن (خرداد/تير) زنان اين كشور از حق رانندگي برخوردار شوند.
از سپتامبر سال گذشته به ويژه بعد از آنكه بن سلمان وليعهد سعودي به قدرت رسيد، صدها نفر از دانشگاهيان ، مبلغان ديني و ساير مخالفان در عربستان دستگير شده اند.
علاوه بر آن در ماه نوامبر به دستور وليعهد شمار زيادي از تجار ، بازرگانان و همچنين برخي اعضاي خاندان سلطنتي به اتهام فساد، دستگير و شمار زيادي از آنان تنها در قبال پرداخت پول آزاد شدند.
تاريخ عربستان پر است از دستگيري و سركوب فعالان مدني و مخالفاني است كه اعتراضات خود را از راه هاي مسالمت آميز فرياد مي زنند.
خاورم**3224**1651

سرخط اخبار جهان