۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84946960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر سرتیم ارتش سایبری و سرکوب رسانه ای عربستان

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبر: 84946960
تغییر سرتیم ارتش سایبری و سرکوب رسانه ای عربستان

تهران - ایرنا - مخالفان حکومت سعودی از تغییر مسئول ارتش سایبری و واحد سرکوب رسانه ای عربستان خبر دادند. این سمت پیش از این در اختیار «سعود القحطانی» مشاور پیشین دربار سعودی و از عاملان اصلی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد دولت سعودی بود.

به گزارش ایرنا، حساب کاربری «العهد الجدید» وابسته به مخالفان «آل سعود» امروز (شنبه) نوشت: «سعود القحطانی» مشاور سابق دربار سلطنتی عربستان به وظیفه دیگری ماموریت یافته است. 

«سعود القحطانی» پیشتر به دست داشتن مستقیم در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منقد آل سعود که به طرز وحشیانه‌ای در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید متهم و بنا به دستور صوری «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از تمامی سمت‌هایش برکنار شد اما بعدا" توسط دستگاه قضایی عربستان تبرئه شد. القحطانی از افراد نزدیک بن سلمان به شمار می رود.

سعود القحطانی مشاور پیشین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و احمد عسیری معاون سابق رییس اطلاعات این کشور از مهمترین افراد متهم پرونده قتل خاشقجی هستند. از سعود القحطانی به عنوان فرد مورد اطمینان محمد بن سلمان نام برده می‌شود که وظیفه شناسایی و حذف مخالفین سعودی در خارج کشور را برعهده داشته است. برخی گزارش‌ها نشان داد که القحطانی روند قتل خاشقچی را از طریق اسکایپ هدایت کرده بود. 

حساب کاربری «العهد الجدید» وابسته به مخالفان «آل سعود» امروز نوشت: القحطانی خود را وقف مدیریت کارهای کثیف و سیاه دیگری خواهد کرد و «حمود بن بداح المریخی» مشاور در امور دربار با رتبه وزیر جای او را در مدیریت ارتش‌های سایبری و کنترل و هدایت رسانه های سعودی خواهد گرفت.  

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان حمود المریخی را در پایان ماه مه گذشته با رتبه عالی به عنوان مشاور در امور دربار منصوب کرده بود. 

این حساب کاربری پیشتر اشاره کرده بود که اگرچه عربستان سعودی القحطانی را از تمام سمت‌هایش در دربار سلطنتی، امنیت سایبری و سایر موارد برکنار کرده است اما او همچنان کارهای زیادی از جمله نظارت بر دستورالعمل‌های رسانه‌های محلی را انجام می‌دهد. 

به رغم حضور المریخی در دربار سلطنتی با رتبه عالی، رسانه‌های عربستان هرگز تصویر وی را نشان نداده و بیوگرافی او را منتشر نکرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha