۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 83140723
T T
۰ نفر
چابهار راهي آسان براي اتصال بازارهاي جهاني است

چابهار- ايرنا- عضو هيات مديره و معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با موقعيت راهبردي اتصال دهنده سه بازار جهاني و كريدورهاي بين المللي براي توسعه اقتصادي كشورهاي مختلف همجوار است.

به گزارش ايرنا، غلامرضا پناه روز چهارشنبه در همايش معاونان اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان هاي مناطق آزاد كشور در سالن همايش هاي بين المللي منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار نقش ملي و بين المللي براي توسعه و تجارت شرق كشور بويژه استان سيستان و بلوچستان دارد.
وي افزود: وجود بندر شهيد بهشتي با ظرفيت تخليه و بارگيري سالانه هشت و نيم ميليون تن كالا و پهلوگيري كشتي هاي اقيانوس پيما و فعاليت بندر شهيد كلانتري و منطقه آزاد؛ چابهار را به يكي از نقاط مهم اقتصادي منطقه تبديل كرده است.
عضو هيات مديره سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار بيان كرد: منطقه آزاد چابهار با 9 پيكره و 130 واحد توليدي فعال نقش بسزايي در توليد و صادرات دارد.
وي ادامه داد: يكي از ماموريت هاي مهم چابهار در حوزه گردشگري است كه در اين زمينه هزار و 900 هكتار اراضي گردشگري آماده سرمايه‌ گذاري و اجراي طرح هاي مرتبط است.
پناه تصريح كرد: براي جذب گردشگران كشورهاي همجوار از جمله پاكستان، افغانستان، هند و عمان در حال برنامه ريزي هستيم تا با كمترين هزينه بهترين موقعيت براي تفريح گردشگران را فراهم كنيم.
وي گفت: چابهار مركز تجارت جهاني تراتزيت كالا و قطب گردشگري است و مي تواند در توسعه اقتصادي داخلي و خارجي تاثيرگذار باشد.
وي به موقعيت مناسب منطقه آزاد چابهار در زمينه استقرار صنايع اشاره و خاطرنشان كرد: كارخانه هاي بزرگي نظير فولاد، پتروشيمي و ديگر كارگاههاي بزرگ و كوچك پيش بيني شده است و بزودي اين منطقه قطب سوم پتروشيمي كشور خواهد شد.
معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد چابهار با بيان اينكه زمينه سرمايه گذاري و ثبت شركت در اين منطقه فراهم است، خاطرنشان كرد: نهايت همكاري با فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران در اين منطقه انجام مي شود و هيچ مشكل و محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.
وي تصريح كرد: چابهار بزودي به قطب تجارت، ترانزيت كالا و گردشگري تبديل خواهد شد.
پناه اظهار داشت: سرمايه گذاري در حوزه زيرساخت هاي گردشگري، اماكن اقامتي و تفريحي در حال انجام است و بزودي ظرفيت هاي هتل و رستوران افزايش چشمگيري خواهد داشت.
به گزارش ايرنا همايش معاونان اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان هاي مناطق آزاد كشور از امروز / چهارشنبه/ با حضور معاون اقتصادي دبير خانه شورايعالي مناطق آزاد و معاونان اقتصادي و سرمايه گذاري مناطق آزاد هفتگانه كشور به مدت 2 روز در منطقه آزاد چابهار آغاز بكار كرد.
3043 **6081
۰ نفر