۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۸
کد خبر: 83140528
T T
۰ نفر
حمایت اتحادیه اروپا از هند در توسعه بندر چابهار

تهران - ایرنا - سفیر اتحادیه اروپا در دهلی نو گفت: حضور هند در پروژه‌های ارتباطی مشترك بسیار قابل تمجید است و اتحادیه اروپا بی شك از هند در توسعه بندر چابهار ایران حمایت خواهد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه اكونومیك تایمز هند، توماز كوزلوسكی گفت، اتحادیه اروپا آماده همكاری برای توسعه پروژه‌های ارتباطی هند در كشورهای ثالث است و در همین زمینه شركت‌های اروپایی برای كمك به توسعه پروژه بندر راهبردی چابهار در جنوب شرق ایران كه مبدأ ورود كالا به افغانستان و كشورهای آسیای مركزی و اتحادیه اروپا است، اعلام آمادگی كرده‌اند.
روزنامه اكونومیك تایمز نوشت: بر اساس مصاحبه توماز كوزلوسكی، اتحادیه اروپا در حال بررسی و تحقیقات طرح پروژه‌های ارتباطی به ارزش 60 میلیارد یورو است كه به مدت هفت سال ساخته خواهد شد و ما از حضور هند در این پروژه به‌خوبی استقبال می‌كنیم.
به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا همچنین به‌عنوان بخشی از استراتژی جدید خود در قبال هند-اقیانوسیه قصد دارد روابط نظامی خود با هند را گسترش داده و نقش دهلی نو در تأمین یك آسیای چند قطبی در میان اقدامات چین برای كنترل شرایط جغرافیایی و آسیایی را به رسمیت بشناسد.
به گزارش روزنامه اكونومیك تایمز، بر اساس استراتژی اتحادیه اروپا، تروریسم یك تهدید مشترك برای هند و این اتحادیه است. مقابله با افراط گرایی از جمله تأمین مالی تروریسم و جلوگیری از تروریسم خشونت آمیز از اولویت‌های هند و اتحادیه اروپا است.
در میان عناصر معرفی شده در استراتژی اتحادیه اروپا، به توسعه روابط نظامی با ارتش هند، از جمله بین فرماندهان نیروهای مسلح هند و سازه‌های نظامی اتحادیه اروپا و همچنین تمرینات مشترك درزمینهٔ منافع امنیتی مشترك اشاره شده است. همكاری‌های آینده میان هند و اتحادیه اروپا می‌تواند شامل تبادل تجربه در آموزش، توسعه قابلیت‌ها، مشاركت در مأموریت‌ها، عملیات و تحقیق در سیستم‌های دفاعی باشد.
اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است با استفاده از رویكردهای مختلف، همكاری‌های امنیتی با آسیا را افزایش دهد.
سیاست راهبردی اتحادیه اروپا با اشاره به رویكرد چین، بر یك آسیای چند قطبی كه هند نقش كلیدی در آن دارد تأكید می‌كند.
آساق**9473**1663**
۰ نفر