۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83140504
T T
۰ نفر
تصویب نظام صنفی فرهنگ و هنر نیمی از موانع را رفع می كند

رشت - ایرنا - معاون امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینكه بیش از 90 مانع در حوه فرهنگ و هنر شناسایی شده است، گفت : تصویب نظام صنفی فرهنگ و هنر، نیمی از موانع این عرصه را رفع می كند .

علی اصغر كار اندیش روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه تالار مركزی رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی های انجام بخشی از موانع مربوط به درون وزارتخانه است و جلسات متعددی برای رفع آنها برگزار شده است.
وی اظهار داشت : بخشی از موانع یادشده مربوط به مجوزها است كه بسیاری از آنها حذف و بسیاری ادغام شده و در شراط كنونی در حال بازنگری است .
كاراندیش ادامه داد: بخش دیگری از مشكلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های دیگر مشترك است كه گفت و گو هایی در این زمینه آغاز شده و یك سری موارد هم دست وزارتخانه نیست كه كار آنها قدری سخت تر است اما در حال پیگیری هستیم كه آنها را به حداقل برسانیم .
كاراندیش اظهار امیدواری كرد: پیگیری در رفع موانع و مشكلات فرهنگ و هنر در بازه زمانی دو سه ساله نتایج خوبی داشته باشد.
وی نظام صنفی فرهنگ و هنر را موضوع مهمی توصیف كرد و افزود: اگر این نظام صنفی كه در زمان حاضر از كمیسیون فرهنگی مجلس و وزارتخانه به جد دنبال می شود، به نتیجه برسد و نظام صنفی واقعی برای اهالی فرهنگ و هنر مصوب شود؛ شاید 50 درصد موانع فرهنگ و هنر مرتفع شود .
كار اندش در بخش دیگری از سخنانش، پروژه تالار مركزی رشت را پروژه ای بی نظیر در كشور توصیف كرد و گفت : تالار مركزی رشت با سه سال كار جدی و اعتبار ویژه پیگیری شده و در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
وی علت تاخیر یك و نیم ساله بهره برداری از پروژه یادشده را ارائه كار با كیفیت ذكر كرد.
ساخت تالار مركزی رشت به عنوان یكی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال 1386 آغاز شد.
در این پروژه كه از پروژه های ملی استان و با نظارت دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است، عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیكی سالن كنسرت هال در طولانی شدن پروژه نقش بسزایی داشته است.
تالار مركزی رشت یكی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است كه در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن كنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ٥٤٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال احداث است.
مساحت فضاهای فرهنگی - هنری استان گیلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ متر مربع است كه با افتتاح طرح ملی تالار مركزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
1881/2007
۰ نفر