۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83140168
T T
۰ نفر
استقبال آلمان ازآمادگي دولت افغانستان براي مذاكره با طالبان

تهران - ايرنا - وزير دفاع آلمان از آمادگي حكومت افغانستان براي مذاكرات با طالبان استقبال كرده و گفت كه بايد براي آوردن هر دو طرف بر سر ميز مذاكره تلاش كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري آوا، خانم «فون دير لاين» در آستانه سال نو ميلادي و در پي ديدار با نظاميان كشورش در پايگاه نظاميان افغاستان در شهر مزار شريف همچنين از نياز به صبر، استقامت و دفاع از دستاوردها براي ادامه حضور در افغانستان سخن گفت.
در حال حاضر حدود يك هزار نظامي آلماني در افغانستان به ويژه در شهرهاي مزارشريف و بلخ براي آموزش نظامي به نيروهاي افغان حضور دارند. به دليل وخامت وضعيت افغانستان در چند سال اخير، ناتو تصميم دارد تا نيروهاي امنتي اين كشور را افزايش دهد.
خانم فن ‌درلاين با بيان اين كه طول ماموريت سربازان اين كشور در افغانستان بستگي به بهبود وضعيت اين كشور دارد، افزود كه 'ما نياز به صبر و توانايي براي ادامه حضور افغانستان داريم و مهمتر از همه داشتن صبر و استقامت در دفاع از دستاوردها است.'
وي با اشاره به اين كه نيروهاي امنيتي آلمان وظيفه محافظت از مردم افغانستان را بر عهده دارند گفت: 'ما نسل جواني را در افغانستان مي بينيم كه از نعمت خواندن و نوشتن برخوردارند كه 15 سال قبل اينگونه نبوده است.'
نيروهاي آلماني در چارچوب ماموريت ناتو در افغانستان فعاليت دارند و آنها بيشتر در ولايت بلخ در شمال افغانستان حضور دارند.
ناتو كه در حال حاضر ۱۳ هزار نيرو در افغانستان دارد و ماموريت نظامي خود را از ابتداي ماه ژانويه سال ۲۰۱۵ پايان داد و پس از آن وظيفه اصلي آن ها آموزش و مشاوره با نيروهاي امنيتي افغانستان بوده است.
ناتو به سركردگي آمريكا حدود 17 سال پيش با ادعاي تامين امنيت وارد افغانستان شد ولي نه تنها به تعهد خود عمل نكرد بلكه به واسطه حضورش، ناامني ها و فقر در اين كشور افزايش يافته است.
**آساق**9470**1663**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان