۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۳
کد خبر: 83135539
T T
۰ نفر
اتكا به ظرفيت هاي مردمي در مسائل اجتماعي و فرهنگي راهگشاست

كرمان- ايرنا - سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان گفت : اتكا به ظرفيت هاي مردمي از جمله سمن ها مي تواند در رفع بسياري از مسائل و آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي راهگشا و ثمر بخش باشد.

به گزارش ايرنا ، محمد صادق بصيري روز شنبه در نشست با فرمانداران افزود : در كنار توجه مردمي ، قطعا بهره گيري از توان نيروهاي مراكز علمي و دانشگاهي مي تواند به حل مشكلات اجتماعي و فرهنگي سرعت بخشد و بخوبي به مسائل زيرپوستي شهر و منطقه پرداخته شود.
وي با بيان اينكه پيشگيري از آسيب ها بايد بر درمان آن مقدم باشد، اظهار داشت : با خرد جمعي و تكيه بر عمل گرايي مي توان به نشاط اجتماعي كه لازمه توسعه و پيشرفت پايدار است دست يافت .
بصيري با بيان اين مطلب كه ايجاد نشاط اجتماعي تزريق شدني نيست بلكه بايد ساز و كار آن را با اقدامات زيرساختي و زيربنايي و بدور از هر گونه شعار زدگي فراهم كرد ، افزود: بفرض مثال نظارت جدي بر بازار و توزيع و فروش كالا به نوبه خود مي تواند زمينه ساز رضايتمندي مردم و در نهايت به شادابي جامعه كمك كند.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري كرمان با تاكيد بر اينكه اميد و آرامش تنها از طريق خدمت رساني بموقع ، صحيح و در عين حال بي منت نسبت به مردم به دست مي آيد ، اظهار داشت : بدون شك بيشترين توفيق خدمت به مردم با برگرداندن آرامش و اميد به دست مي آيد كه لازمه آن به نيكويي برخورد كردن با مردم است همانطور كه خداوند نيكويي كرده و با بندگانش به عزت و مهرباني رفتار مي كند .
وي با اشاره به اينكه استان كرمان استاني بزرگ است و طبيعتا مسايل مختلف و بزرگي هم دارد افزود : نمي توان براي كل استان نسخه واحدي پيچيد، لذا ارتباط جز به جز مهم و لازم است و بايد در تصميم گيري ها به شاخص هاي شرايط اقليمي، فرهنگي، قومي، قبيله اي و ساير شرايط موجود توجه جدي داشت .
بصيري ضمن قدرداني از فرمانداران كه در اداره شهرستان ها بيشترين زحمت را متقبل مي شوند ، اظهار داشت :فرمانداران بايد از اقتدار لازم برخوردار باشند تا بتوانند در جهت شتاب بخشيدن و ساماندهي كارها و در حقيقت پيشبرد امور محوله موفق تر ظاهر شوند.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي فرمانداران را سربازان خط مقدم دفاع دانست و گفت : فرمانداران با كمترين بضاعت امكاناتي بطور شبانه روزي و بمنظور خدمت رساني به مردم در حال ايثار و فداكاري هستند.
*همايش كرمان شناسي ارديبهشت ماه 98برگزار مي شود
در ادامه اين نشست رييس مركز كرمان شناسي نيز با اشاره به برگزاري سي امين سالگرد تاسيس مركز كرمان شناسي در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، از برگزاري همايش و سالگرد اين اتفاق در ارديبهشت ماه سال آينده خبر داد .
سيد محمد علي گلاب زاده خواستار همكاري فرمانداران براي برگزاري هرچه مطلوبتر اين اتفاق مهم در مراكز شهرستانها شد و افزود: كتاب گنج 30ساله شامل مجموعه فعاليت ها و مكتوبات مركز كرمان شناسي هم در حال تدوين است كه همكاري فرمانداران براي تكميل اين بخش از جشن 30 سالگي اين مركز حائز اهميت است .
وي به برگزاري جشن سي امين سال مركز كرمان شناسي در دو بخش استاني و ملي اشاره كرد و افزود : ستادهاي شهرستاني هفت شب در كرمان برنامه هاي فرهنگي، تاريخي و گردشگري خواهند داشت و كميته هاي علمي نيز فعال خواهند شد.
براساس اين گزارش مسئوليت كميته علمي اين همايش را محمد صادق بصيري سرپرست معاونت سياسي ، امنيتي و اجتماعي استانداري برعهده دارد و حسين شهابي از فعالان رسانه اي استان كرمان هم مسئوليت اجرايي همايش را دارد .
شهابي نيز ضمن گزارش مختصري از نحوه برگزاري اين اقدام فاخر فرهنگي گفت : اين همايش در سه بخش تاريخ ، ادبيات و گردشگري برگزار خواهد شد كه فراخوان آن بزودي منتشر مي شود.
7433/ 5054