۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 83135212
T T
۰ نفر
تشكر ویژه رییس جمهوری عراق از ایران در جشن پیروزی

بغداد – ایرنا – رییس جمهوری عراق در جشن سالروز پیروزی بر گروهك تكفیری تروریستی داعش، از مواضع و حمایت جمهوری اسلامی ایران در طول این جنگ سه ساله (2014 – 2017) بطور ویژه تقدیر و تشكر كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «برهم صالح» امروز در سخنرانی كه فراكسیون «سازندگی» از فراكسیون های بزرگ پارلمان و حامی دولت عراق به مناسبت سالروز پیروزی بر داعش برگزار كرده بود، از نقش و حمایت جمهوری اسلامی ایران در این جنگ بطور ویژه تقدیر و تشكر كرد.
صالح بعد از تقدیر از مواضع مرجعیت عالی دینی عراق در این جنگ و همچنین نیروهای مسلح و الحشد الشعبی عراق گفت كه از مواضع جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه، دوست و متحد عراق در این جنگ تقدیر می شود.
برهم صالح در این سخنرانی همچنین نسبت به تاخیر در تكمیل كابینه «عادل عبدالمهدی» هشدار داده و گفته است كه تعلل سیاسی در مسیر تكمیل كابینه، مانعی است كه جز با تفاهم و همكاری دو قوه مجریه و مقننه قابل حل نیست.
وی با تاكید بر اهمیت اختلاف نظر سیاسی بین فراكسیون و احزاب در این كشور، در عین حال افزوده است كه این تحركات سیاسی بسیاری از تلاش های و انرژی ها را از بین می برد.
به گفته وی، باید با بخشش و تعامل دو سویه، امید را به جوانان این كشور برگردانیم و با پشت سرگذاشتن اختلافات، صفحه جدیدی را در روابط داخلی بازكنیم.
صالح از كشیده شدن اختلافات سیاسی به سطح استان ها از جمله متاثر شدن بصره از این اختلافات ابراز نگرانی كرده و گفته است كه تحولات بصره نگران كننده است و باید خویشتنداری و آرامش را جایگزین آن كرد.
وی چالش های پیشروی عراق را مبارزه با فساد، بهبود خدمات، بازسازی مناطق ویران شده از جنگ، بازگشت آوارگان، حمایت از خانواده های شهدای جنگ با تروریسم و ارتقا وحدت ملی ذكر كرده است.
یكسال پیش در دهم دسامبر 2017 (19 آذر 96 ) نخست وزیر وقت عراق طی مراسمی در جمع نیروهای مسلح این كشور، پیروزی نظامی را بر گروهك ترویستی تكفیری داعش اعلام كرد.
خاورم *4*353*380*