۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83135024
T T
۰ نفر
بحرین به سخنرانی امیر قطر در نشست دوحه واكنش نشان داد

تهران -ایرنا- وزیر خارجه بحرین در واكنش به سخنرانی امروز امیر قطر در نشست دوحه گفت كه دوحه در حالی از مذاكره برای پایان دادن به بحران میان كشورهای خلیج فارس سخن می گوید كه امیر این كشور حاضر نشد در نشست اخیر شورای همكاری در ریاض شركت كند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیك عربی، «خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت: قطر پیوسته دیگر كشورها را به احترام متبادل و حسن همجواری دعوت می كند درحالی كه خود بی وقفه به كشورهای ما (عربستان، امارات و بحرین) حمله می كند.
وی افزود: قطر از لزوم عدم دخالت در امور داخلی كشورها سخن می گوید، اما خود بارها و بارها در امور داخلی دیگر كشورها دخالت كرده و دست از 'توطئه' بر نمی دارد.
'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر امروز شنبه در سخنرانی خود در افتتاحیه هجدهمین نشست بین المللی دوحه كه امروز شنبه با حضور مقامات كشورهای مختلف در دوحه پایتخت این كشور آغاز به كار كرد، با اشاره به موضوع محاصره قطر از سوی عربستان، امارات و بحرین بیان داشت مواضع دوحه درباره بحران خلیج فارس تغییر نكرده و ما همواره به حل اختلافات از طریق گفتگو و بر اساس احترام متبادل و عدم دخالت در امور داخلی یكدیگر تاكید داریم.
این نشست به مدت دو روز (امروز و فردا) در چهار محور اساسی امنیت، صلح، میانجیگری، پیشرفت اقتصادی و تحولات منطقه برگزار می شود و آینده انرژی و تحولات منطقه مهم ترین محور آن را تشكیل می دهد همچنین در این نشست سیاست گذاری ها و تبعات آن بر ملت ها مورد بررسی قرار می گیرد.
در این نشست شخصیت های بین المللی از جمله 'محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' وزیر خارجه قطر، 'آنتونیو گوترش' دبیركل سازمان ملل متحد و 'محمد جواد ظریف' وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) برای شركت و سخنرانی در نشست بین المللی دوحه عازم قطر شد.
محمدجواد ظریف مهر ماه سال گذشته هم در چهارچوب سفر منطقه ای خود به عمان و قطر سفر كرد.
مناسبات ایران و قطر در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است؛ به دنبال بروز بحران در مناسبات عربستان سعودی و قطر و تحریم دوحه توسط عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران مرزهای خود را به روی این كشور باز كرد.
خاورم*9469*1049