۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 83134944
T T
۰ نفر
تسهيلات 11 ميليارد ريالي صندوق رفاه دانشجويان براي فني حرفه اي

تهران- ايرنا- رئيس صندوق رفاه دانشجويان از پرداخت 11 ميليارد ريال تسهيلات براي راه اندازي 11 كارگاه معرفي شده توسط دانشگاه فني وحرفه اي در شوراي حمايت از كارگاه مهارت محور اين صندوق خبر داد.

به گزارش روز گروه دانشگاه ايرنا از صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، ذوالفقار يزدان‌مهر اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجويان و دانشگاه فني و حرفه‌اي به منظور حمايت از كارگاه‌هاي مهارت‌محور و توليدي و پيش اشتغال دانشجويي در مرداد ماه سال جاري تفاهم‌نامه همكاري امضاء كردند.
وي افزود: يكي از برنامه‌هايي كه مي‌تواند به دانشجويان كمك كند، اين است كه تسهيلات صندوق رفاه دانشجويان به سمت تسهيلات هدفمند سوق داده شود و بر اين اساس مديريت درآمد را جايگزين مديريت هزينه‌اي كرده‌ايم.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم افزود: ما بايد منابع مالي صندوق را به سمت نيازهاي واقعي دانشجويان هدايت كنيم و مهارت‌محوري و تربيت پنجه‌هاي كارآمد، يكي از اين نيازهاي اصلي است ، دانشجويان فني و حرفه‌اي در اين شرايط حساس مي‌توانند نقش‌آفريني ويژه‌اي داشته باشند.
وي افزود: بر اساس تفاهمنامه امضا شده با دانشگاه فني و حرفه اي به هر كارگاه يكصد ميليون تومان وام مي‌دهيم كه 50 درصد آن در مرحله راه‌اندازي و 50 درصد آن در مرحله‌اي - درصورت تاييد كارگروه نظارتي - پرداخت مي‌شود ، برنامه ما اين است 50 كارگاه را ايجاد و حمايت كنيم.
**9491**1601**