۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 83131418
T T
۰ نفر
مقام اماراتي:قطر به تحريك عليه همسايگانش ادامه مي دهد

تهران- ايرنا- وزير مشاور در امور خارجي امارات كه كشورش به همراه عربستان و بحرين دو عضو ديگر شوراي همكاري خليج فارس و مصر از سال گذشته با قطع روابط با قطر مرزهاي خود را به روي اين كشور بستند، گفت كه دوحه به تحريك عليه همسايگان خود ادامه مي دهد.

به گزارش سه شنبه شب ايرنا به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، انور قرقاش در تازه ترين انتقاد از قطر افزود كه سياست دوحه در آزار و همسايگانش و تحريك عليه آنها همچنان ادامه دارد.
وي در حساب توئيتري خود يادآورشد كه ما به دوگانگي و فرصت طلبي سياسي قطر عادت كرده ايم و در اجلاس رياض نيز شاهد چنين برخوردي بوديم، چرا كه دوحه همچنان به آزار و تحريك عليه همسايگان ادامه مي دهد.
مقام اماراتي دولت قطر را به ناديده گرفتن مشكلات شهروندان خود و توطئه و بلند پروازي متهم كرد.
اجلاس سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس يكشنبه بدون حضور امير قطر برگزار شد.
با وجود دعوت «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان از امير قطر براي شركت در اين نشست، «تميم بن حمد آل ثاني» در اين نشست شركت نكرد و نماينده قطري ها در اين اجلاس «سلطان المريخي» وزير مشاور در امور خارجه اين كشور بود.
عربستان، امارات، بحرين و مصر 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96 ) با متهم كردن قطر به حمايت از تروريسم، روابطشان را با اين كشور قطع كردند و مرزهاي زميني، دريايي و هوايي خود را با اين كشور بستند.
قطر همواره اتهام حمايت از تروريسم را تكذيب كرده است.
شبد**1480**1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان