۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۰
کد خبر: 83131417
T T
۰ نفر

استاندار زنجان: غیرت و جوانمردی خشونت فرض نشود

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۰
کد خبر: 83131417
استاندار زنجان: غیرت و جوانمردی خشونت فرض نشود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به پدیده خشونت به عنوان یكی از آسیب های اجتماعی اولویت دار در استان زنجان، گفت: زنجانی ها افرادی غیرتمند هستند و غیرت و جوانمردی یك جامعه نباید خشونت فرض شود.

به گزارش ایرنا؛ فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان در خصوص آمار بالای طلاق در استان اظهار داشت: نباید به این موضوع، خیلی بدبین بود. زیرا ممكن است در برخی از استان ها 10 برابر زنجان، طلاق وجود داشته باشد اما دیده نشود، لذا بافت استان زنجان یكنواخت است و به همین دلیل این آسیب در زنجان بیشتر به چشم می آید.
وی با بیان این كه باید به سمتی حركت كنیم كه آموزش های پیش از ازدواج، اجباری و پخته تر شوند، افزود: اگر بتوان این كار را انجام داد می شود گام های مثبت بیشتری برای كاهش طلاق در جامعه برداشت و باید در موضوع خانواده به صورت ریشه ای و بنیادی كار شود.
حقیقی با اشاره به این كه بدون ارائه آمار هم واضح است كه زنجان، یكی از پاك ترین استان های كشور در زمینه اعتیاد است، خاطرنشان كرد: استانی كه دارای بیش از هزار و 200 هیات مذهبی بوده و عزاداری و اقدامات مذهبی آن الگوی سایر استان هاست نمی تواند آمار بالایی در اعتیاد داشته باشد.
استاندار زنجا با بیان این كه وضعیت استان زنجان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهتر از سایر استان ها است، تصریح كرد: اختصاص اعتبار به استان ها به صورت مجزا جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خیلی كارساز نیست.
این مسئول خاطرنشان كرد: یكی از روش های كاهش آسیب های اجتماعی این است كه هر موضوع به صورت پایلوت در یك استان برگزار شده تا راه های پیشگیری صحیح و موثر، مشخص شود كه استان زنجان این پتانسیل را دارد تا الگوی سایر استان ها شده و البته برای این كار باید طرح عملیاتی و اجرایی ارائه شود.
مقام عالی اجرایی استان زنجان ادامه داد: در مسائل اجتماعی باید بر روی موضوعات تفاهم داشته و از موازی كاری جلوگیری كنیم و فرماندهی واحدی داشته باشیم وگرنه نتیجه ای حاصل نمی شود.
وی، شیوع مصرف مواد مخدر را به دلیل چرخش مالی بالای آن، جزو 4 آسیب بزرگ مطرح در سازمان ملل متحد، عنوان كرد و اظهار داشت: راه مبارزه با مواد مخدر از اعتبار، نیروهای امنیتی و قضایی نمی گذرد بلكه راه های پیشگیری از آن متفاوت است.
حقیقی در خصوص خانه های جوان شهرستان ها گفت: فرمانداران 5 شهرستان فاقد خانه جوان باید مكان مشخصی را برای خانه جوان تعیین كرده و اداره كل ورزش و جوانان استان نیز باید آن را تجهبز كنند و تا پایان سال جاری تمام شهرستان های استان باید دارای خانه جوان باشند.
استاندار زنجان با اشاره به رتبه دوم استان در سرانه مطالعه خاطرنشان كرد: باید بررسی شود كه آیا به همان اندازه میزان قبولی در رشته های مهم در بهترین دانشگاه های كشور از زنجان وجود دارد.
وی افزود: دستورالعملی برای سال 98 ویژه دانش آموزان مستعدی كه حقشان به دلیل بی پولی ضایع می شود در یكی از شهرستان های محروم استان تعریف و اجرا خواهد شد تا دانش آموزان مورد نظر تحت آموزش قرار گرفته و نتیجه آن مشخص شود.
حقیقی با اشاره به این كه استان زنجان در حوزه سازمان های مردم نهاد و هیات های مذهبی دارای سرمایه اجتماعی بالایی است، تاكید كرد: باید برنامه ریزی و بررسی های لازم جهت استفاده حداكثری از این ظرفیت انجام شود. چون سازمان های مردم نهاد به دلیل ویژگی و هویتی خود، می توانند بهترین تصمیم گیر در كنار مدیران باشند.
استاندار زنجان گفت: سرعت دنیای فناوری اطلاعات كه از آن به عنوان دنیای تكینكی یاد می شود به حدی بالاست كه اجازه نمی دهد به گذشته و یا آینده نگاه كرد. حسن آمار، تبدیل كیفیت به كمیت است؛ یعنی باید بتوانیم به زبان آمار صحبت كنیم و بدانیم كه آمار، مدیون فناوری اطلاعات است.
وی با اشاره به ارائه آمار غلط از سوی برخی از موسسه ها باهدف كشور افزود: متاسفانه برخی به دلیل اینكه آمار نادرست در اختیار دارند گزارش غیرواقع ارائه می دهند؛ بنابراین خروجی مغرضان گروه اول با ناآگاهان گروه دوم برابر است كه هر دوی این ها مضر هستند.
حقیقی ادامه داد: اما گروهی هم آمار صحیح ارائه می دهند و برای اینكه در مقابل هر دو گروه بایستیم باید این به آمار درست و متقن اتكا كنیم، برهمین اساس داشتن آمار درست كار سختی است.
9556/8068