۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 83130635
T T
۰ نفر
اجراي طرح پزشك خانواده از اولويت‌هاي اقتصاد سلامت است

رشت - ايرنا - استاندار گيلان گفت: اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع، از اولويت‌هاي اول بخش اقتصاد سلامت و درمان است.

گزارش روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا حاكيست؛ مصطفي سالاري روز سه شنبه در ديدار با معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به نقش اثرگذار پزشك خانواده در نظام ارجاع اشاره كرد و افزود: با تسريع در اجراي بخش‌هاي مختلف طرح تحول سلامت، مي‌توانيم شاهد پيشرفت مراكز درماني و رفاه بيشتر مردم باشيم.
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز با اشاره به شروع طرح نظام ارجاع در استان گيلان از تير ماه سال جاري گفت: نوبت‌دهي با حفظ كرامت بيماران و نبود محدوديت در كلينيك‌هاي درماني از مزاياي اجراي اين طرح است.
علي‌رضا رئيسي با بيان اينكه اولويت پذيرش بيماران در كلينيك‌ها با افرادي است كه از طريق طرح نظام ارجاع مراجعه مي‌كنند، اظهار داشت: در حال حاضر در شهرهاي ماسال، صومعه‌سرا، رضوانشهر، انزلي و لنگرود سيستم نظام ارجاع راه‌اندازي شده است.
وي به راه‌اندازي سطح سه طرح نظام ارجاع در شهر رشت طي ماه‌هاي آينده براي اولين بار در سطح كشور اشاره و خاطرنشان كرد: با تعيين باركد براي هر بيمار در كلينيك‌ها، پزشك مي‌تواند تمام اطلاعات مريض را مشاهده كند و استان گيلان در بالاترين سطح اين بخش قرار دارد.
به گزارش ايرنا عليرضا رئيسي معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شامگاه گذشته از مراكز بهداشت شماره 13 رشت، مركز بهداشت رشتيان و علي آباد رشت بازديد كرد و از نزديك در روند فعاليت هاي اين مراكز قرار گرفت. وي همچنين امروز از مركز خدمات جامع سلامت مرجقل، ضيابر و كلينيك تخصصي در شهرستان صومعه سرا بازديد كرد و خانه بهداشت شهرستان سياهكل نيز توسط او افتتاح شد.
بر اساس آخرين آمار، در زمان حاضر 194 مركز بهداشتي، 969 خانه بهداشت و 42 پايگاه بهداشتي شهري و روستايي در استان گيلان فعال است.
گيلان داراي 36 بيمارستان دولتي و خصوصي، يك هزار و 450 پزشك عمومي، 900 متخصص در رشته هاي مختلف و 500 دندانپزشك است، شش هزار و 158 كادر پرستاري در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي گيلان مشغول به كار هستند.
2007