۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83130466
T T
۰ نفر
26 پايگاه هلال احمر آذربايجان غربي در طرح زمستاني فعال است

اروميه- ايرنا- مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي گفت: 26 پايگاه ثابت، سيار، كوهستاني، شهري و بين شهري امداد و نجات در طول فصل زمستان براي كمك به مسافران آماده شده است.

سعيد رهبرسوره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 17 پايگاه ثابت امداد و نجات، 2 پايگاه ثابت كوهستان، 2 پايگاه ثابت امداد و نجات بين شهري و يك پايگاه امداد هوايي در اين طرح حضور دارد.
وي ادامه داد: همچنين چهار پايگاه امداد و نجات بين شهري موقت در محل قره تپه سلماس، سه راهي دارلك در مهاباد، سه راهي قره كليسا در چالدران و احمد آباد شاهين دژ فعال است.
وي بيان كرد: 12 هزار و 696 نجاتگر، امدادگر تخصصي و عوامل امدادي در فصل زمستان امسال در پايگاه هاي امداد و نجات آماده خدمات رساني هستند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي اضافه كرد: 2 هزار و 208 دستگاه آمبولانس، يكهزار و 288 خودروي نجات، يكهزار و 564 خودرو امدادي، يك فروند بالگرد در پايگاه هاي استاني قرار دارد.
'رهبر سوره' گفت: همه روزه چهار نفر نجاتگر و يك راننده به همراه يك دستگاه آمبولانس با تجهيزات كامل امدادي و ست نجات در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي ثابت و موقت آماده ارائه خدمات هستند.
وي ادامه داد: امدادرساني در تصادفات جاده اي، رهاسازي خودروهاي گرفتار شده در برف و كولاك، آموزش و كمك به بستن زنجير چرخ در جاده هاي برفي، انجام امداد و كمك هاي اوليه سرپايي، خدمات اسكان اضطراري براي در راه ماندگان در پايگاههاي جاده اي و توزيع اقلام زيستي و غذايي از جمله خدماتي است كه جمعيت هلال احمر در طرح زمستاني ارائه مي كند.
به گزارش ايرنا طرح امداد و نجات زمستاني از 22 آذر ماه جاري آغاز مي شود و به مدت 92 شبانه روز ادامه دارد.
اطلاع رساني عمومي جهت افزايش آگاهي هاي مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسي به حداكثر توان مقابله با حوادث زمستاني با مشاركت همكاران و امدادگران و سازمان هاي همكارو پاسخگويي صحيح، به موقع و كامل به حوادث زمستاني از جمله اهداف اين طرح است.
9918/2093