۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83129235
T T
۰ نفر

سرعت وزش باد در خليج فارس كاهش مي يابد

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83129235
سرعت وزش باد در خليج فارس كاهش مي يابد

بندرعباس- ايرنا- كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: طبق پيش بيني هاي صورت گرفته امروز دوشنبه سرعت وزش باد در مناطق دريايي و ساحلي استان بويژه در جزيره هاي خليج فارس با شدت كمتري نسبت به 2 روز گذشته در جريان است.

معصومه سي سي پور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: امروز (دوشنبه) از ميزان تلاطم دريا بويژه در جزيره هاي غربي خليج فارس (كيش و لاوان) كاسته مي شود و ميسر تردد شناورها به قشم و هرمز مساعد است.
وي يادآورشد: 2 روز گذشته درياي خليج فارس، تنگه هرمز و نقاطي از درياي عمان بر اثر وزش باد به نسبت شديد جنوب غربي و شمال غربي مواج بود و سرعت وزش باد در جزيره هاي هنگام، تنب بزرگ و كوچك، ابوموسي، جنوب جزيره قشم، كيش، سيري و لاوان به بيش از 40 كيلومتر در ساعت مي رسيد.
كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي هرمزگان اظهارداشت: از اواخر امشب نيز موجي دامنه كوتاه از غرب خليج فارس عبور مي كند كه تاثير بارشي در استان نخواهد داشت اما موجب رگبار خفيف و پراكنده در جزيره هاي غربي مي شود.
سي سي پور گفت: از اواخر امشب (دوشنبه) و فردا سه شنبه نيز به طور مجدد شاهد افزايش بادهاي شمال غربي در جزيره خليج فارس و غرب تنگه هرمز خواهيم بود و دريا به نسبت مواج پيش بيني مي شود.
سي سي پور گفت: از لحاظ دمايي نيز در برخي نقاط استان هرمزگان بين 1 تا 2 درجه كاهش نسبي دماي كمينه پيش بيني مي شود.
7195/6048