۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83128418
T T
۰ نفر
173 پروژه عمراني استان يزد قابل‌واگذاري به بخش خصوصي است

يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد با اشاره به هزار و 700 پروژه نيمه‌تمام عمراني در استان تأكيد كرد كه از اين تعداد ، 173 مورد قابليت واگذاري به بخش خصوصي را دارد.

به گزارش ايرنا ، محسن صادقيان روز يكشنبه در نشست بررسي پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان با حضور معاونان فرمانداري‌ها اظهار داشت: اين پروژه‌ها از لحظا ساخت، بازسازي، تجهيز، تعمير و بهسازي متنوع است و انواع و اقسام آن‌ها وجود دارد.
وي با اشاره به مفاد قانوني در واگذاري پروژه‌هاي نيمه‌تمام طبق ماده 27 قانون بودجه و تبصره 19 و نيز مصوبه سران قوا، افزود: پروژه‌هاي استان بايد هدفمند و برنامه محور تعريف شود و فرمانداري‌ها پروژه‌هاي ديگري را معرفي كنند.
معاون استانداري يزد تأكيد كرد : تمام پروژه‌هاي استان قابليت واگذاري را دارد مگر اينكه خلاف اين موضوع ثابت شود و در اين قالب هر پروژه‌اي كه سال 97 رديف اعتباري دارد يا اينكه از سال‌هاي قبل رديف بودجه داشت، قابل‌واگذاري است.
صادقيان يادآور شد : سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ، پيش‌تر جلساتي را با دستگاه‌ها برگزار كرده بود و پروژه‌هايي را كه قابل ‌واگذاري بود، شناسايي و پيگيري كرد.
وي بابيان اينكه پروژه‌هاي نيمه‌تمام ، مشكل اقتصادي همه استان‌هاست ، ادامه داد: هم‌اكنون اولويت ، تكميل طرح‌ها استخراج‌شده براي واگذاري است كه مي‌توان زمينه تكميل آن‌ها را با جذب سپرده‌هاي بخش خصوصي فراهم كرد.
به گفته معاون استانداري يزد در دستورالعمل ماده 27 نحوه واگذاري‌ها مشخص شد و در تبصره 19 تشويق‌ها و مشوق‌هايي نيز در اين ارتباط معلوم شده است.
صادقيان بابيان اينكه با روش اعتباري و تخصيص بودجه و پيمانكاري‌هاي سابق پروژه‌ها قابل‌ تكميل نيست ،تأكيد كرد: بايد با استفاده از روش‌هاي جديد در مسير واگذاري‌ها گام برداريم و در واقع دولت شرايط خوبي را براي واگذاري پروژه‌هاي نيمه‌تمام به بخش خصوصي ايجاد كرد كه فرصت استثنايي قلمداد مي‌شود.
اين مسئول با اشاره به وضعيت نقدينگي هم اضافه كرد: هم‌اكنون يكهزار و 600 هزار ميليارد تومان نقدينگي در سطح كشور و سه هزار حساب هر كدام با يك ميليارد تومان سپرده گذاري نزد بانك‌ها وجود دارد كه مي‌توان با هنرمندي ، زمينه جذب اين ميزان سرمايه‌هاي نقدينگي را در تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام فراهم كرد.
قبلاً نايب‌رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وجود 72 هزار پروژه نيمه‌تمام و نياز 600 هزار ميليارد تومان براي تكميل آن‌ها گفته بود كه دولت 12 هزار پروژه را قابل‌واگذاري به بخش خصوصي اعلام كرده است.
1968/ 2047