۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83125207
T T
۰ نفر

كتاب رستاخيز عاشقي در كرمانشاه تحليل شد

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83125207
كتاب رستاخيز عاشقي در كرمانشاه تحليل شد

كرمانشاه - ايرنا - جلسه تحليل و بررسي كتاب 'رستاخيز عاشقي' با حضور محمد سرشار نويسنده اين كتاب در محل كتابخانه اميركبير كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در ابتداي اين مراسم مديركل كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه از محمدسرشار كه مديريت شبكه پويا را برعهده دارد به عنوان نويسنده اين كتاب ياد كرد كه در اين جلسه حضور دارد.
معصومه حسني خونسار افزود: جاي افتخار است كه دغدغه هاي كاري موجب دوري مديران با كتاب و كتابخواني نشده و در اين سال ها با برگزاري جلسات متعدد نويسندگان با كرمانشاه آشنا شدند و از سوي ديگر كتابخوانان كرمانشاهي صاحبان اهل قلم و كتاب را شناخته اند.
وي از اين كتاب به عنوان رمان متفاوت و قابل تامل ياد كرد و ادامه داد: برخي تفاوت ها و خط شكني هاي ديده شده در اين كتاب، عاملي براي برگزاري جلسه نقد و بررسي شده و شايد همين روش جديد در كاهش آسيب ها و حل مشكلات قديمي كارساز باشد.
وي از برگزاري جلسات هم انديشي و تعاملات دوسويه به عنوان بهترين راهكار براي روش ها و كارهاي نو ياد كرد.
در ادامه نويسنده كتاب 'رستاخير عاشقي' با ارايه توضيحاتي در مورد اين رمان اظهار داشت: شخصيت هاي اين داستان متحول و متغير است و در اين اثر مسووليني ديده مي شوند كه به اتفاقات پيرامون بي تفاوت و ساكت هستند و فساد دامن گير همه آنها نشده است.
محمد سرشار با بيان اينكه در برخي نقدها تاكنون منطق داستاني بررسي نشده ادامه داد: برخي ديگر از نقدها هم به اين برمي‌گردد كه بين نثر راوي و نثر شخصيت ها تفاوت هست و تفاوت تعابير به اين علت مي تواند توجيه شود.
نويسنده كتاب «رستاخيز عاشقي» اضافه كرد: اين كتاب مختص نوجوانان نيست و تا زماني كه بيان توصيف برخي مسايل موجب گناه نشود و تنها مهرباني و علاقه زوجين در خانواده ها را بيان كند بلامانع است.
وي از تصميماتي براي نوشتن ادامه داستانش اشاره كرد و از چاپ دوم كتاب خبر داد كه ادامه آن در گرو بهبود شرايط اقتصادي كاغذ و نشر است.
گفتني است «رستاخيز عاشقي» اثر محمد سرشار با مضموني عاشقانه و عدالتخواهانه است كه در آن مساله مبارزه با مفاسد اقتصادي مطرح مي شود.
اين جلسه به همت اداره كل كتابخانه هاي عمومي، اداره كل ورزش وجوانان استان كرمانشاه و مؤسسه بهترين مادر دنيا برگزار شد.
7460/3033