۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۴
کد خبر: 83125184
T T
۰ نفر
وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خانه تمام كارگران ایرانی است

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در دیدار با كارگران شركت كشت و صنعت نیشكر هفت‌تپه تاكید كرد: مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خانه و متعلق به همه كارگران ایران و تمام تلاش ما صیانت از اشتغال موجود است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری همراه با «علیرضا محجوب» نماینده مجلس و دبیركل خانه كارگر، «حاتم شاكرمی» معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و «كریم یاوری» مدیركل حمایت از مشاغل و بیمه بیكاری وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و نماینده وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در محل وزارتخانه با نمایندگان كارگران شركت كشت و صنعت نیشكر هفت ‌تپه»دیدار كرد.
وی در این دیدار بیان كرد: هر فردی كه در ایران اسلامی به فكر خون شهدا، پایداری جمهوری اسلامی و خادم این ملت است باید صیانت از اشتغال موجود را اولین هدف خود بداند.
شریعتمداری اضافه كرد: هر فردی كه در مقابل صیانت اشتغال موجود می ایستد از ما نیست و حفاظت و صیانت از مشاغل موجود برای افرادی كه نان آوران خانه هایشان هستند، امری ضروری است و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به دنبال تثبیت و صیانت از اشتغال موجود حتی در شرایط تحریم است.
‎وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح كرد: رعایت حقوق همه كارگران و سه جانبه گرایی برعهده ماست و حتما به موضوعات دولتی و سیاست های اقتصادی توجه ویژه داریم اما یكی از مهم ترین وظایف ما نظارت براجرای قانون كار و صیانت از حقوق كار و كارگر است، در این زمینه شورای حل اختلاف و رسیدگی برای صیانت از كارگران وجود دارد چرا كه كارگران پناهی جز این موارد ندارند.
‎شریعتمداری افزود: تكیه ما در انجام این امور تكیه بر شركای اجتماعی مانند مجموعه ها و تشكل های كارگری در سراسر كشور، شوراهای اسلامی، انجمن های صنفی، مجموعه ها و سازمان های مردم نهاد هستند.
‎وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: ما مكلف هستیم مستقیما از طریق شركای اجتماعی از حقوق مردم و كار صیانت كنیم. اولا طرح طبقه بندی مشاغل حق كارگر باید حل شود و هیچ بهانه ای پذیرفته شده نیست.
شریعتمداری ادامه داد: باید انجمن های صنفی كارگران شركت كشت و صنعت نیشكر هفته تپه با ظرفیت های قانونی موجود تشكیل شود.

‎**مطالبات حقوق كارگران همه دارای قانون است
‎وی تصریح كرد: عده ای به دنبال برهم زدن آرامش هستند كه حاصل آن بیكاری كارگر است و ما نمی خواهیم این اتفاق رخ دهد بلكه می خواهیم با حفظ كامل آرامش این امور را انجام دهیم.
‎شریعتمداری ادامه داد: وقتی نماینده ای به این شركت فرستادیم بر ایجاد آرامش تاكید كردیم برای اینكه كمك كنیم حقوق افراد رعایت و پیگیری شود. اصل صیانت از اشتغال موجود تامین مواد اولیه است و بنده هم حامی كارفرما برای آوردن سرمایه در گردش برای اداره كارخانه و از طرف دیگر هم حامی كارگر هستم كه همه حقوق معوقه اش پرداخت شود و آنها نمی توانند مجانی كار كنند. كارگری كه هفت ماه حقوق نگرفته است حق دارد عصبانی شود و هر فردی هفت روز حقوق نگیرد عصبانی می شود. حداقل باید به این كارگران گفته شود ما حقوق شما را به رسمیت می شناسیم و اكنون توان پرداخت نداریم و فعلا با ما همكاری كنید، اگر شما این سخن را بگویید كارگران با شما همراهی می كنند و سفره های نداشته خود را نیز به روی شما می گشایند.
‎وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قلدری كردن برای كارگر و گفتن اینكه تو كار نكرده ای و ما حق تو را نمی دهیم درست نیست و باید از نیروی كار صیانت كنیم.
شریعتمداری تاكید كرد: موضوعات اجتماعی، سیاسی نباید تبدیل به موضوعات امنیتی شود.
وی گفت: یكی از زیباترین جملاتی كه از كارگران هفت تپه شنیدم این بود كه كارگران به دنبال این بودند كه كارگاهشان راه بیفتد و این خود 80 درصد كار را پیش می برد.

‎**به خاك خوزستان علاقه دارم
‎شریعتمداری، خوزستان را پیشانی ایران دانست و اشاره كرد كه برادر شهیدش در همان خاك آرام گرفته است و علاقه خاصی به آن سرزمین دارد.
وی خوزستان را پیشانی ایران توصیف كرد.
**9128**2017
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد