۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83124938
T T
۰ نفر

نوجوان شاهين دژي قهرمان موي تاي كشور شد

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83124938
نوجوان شاهين دژي قهرمان موي تاي كشور شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره ورزش و جوانان شاهين دژ گفت: 'سعيد پرش' نوجوان اهل اين شهرستان مقام اول المپياد استعدادهاي كشور را در رشته رزمي موي تاي كسب كرد.

ميثم بشارتي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسابقات المپياد استعدادهاي كشور با حضور 700 موي تاي كار از 31 استان كشور در رده سني نوجوانان به ميزباني يزد برگزار شد.
وي ادامه داد: در اين مسابقات سعيد پرش در پنج مسابقه خود توانست چهار حريف خود را ناك اوت كند و در فينال نيز با اقتدار قهرمان رقابت هاي المپياد استعدادهاي موي تاي كشور شد.
وي با بيان اينكه اين ورزشكار رزمي كار به اردوي تيم ملي نيز دعوت شده است، اضافه كرد: اين ورزشكار در وزن 54 كيلوگرم با حريفان براي حضور در تيم ملي رقابت مي كند.
به گزارش ايرنا، موي‌تاي يك رشته ورزشي تايلندي بوده و داراي قدمتي بيش از ۲۰۰۰ سال در كشورهاي تايلند، ميانمار، كامبوج و مالزي است.
موي‌تاي يكي از سبك‌هاي آزاد ورزش‌هاي رزمي است و مبارزات آن به صورت فول كنتاكت و در رينگ برگزار مي شود؛ به همين دليل از موي‌تاي به عنوان يك رشته خشن و سخت رزمي در دنيا ياد مي‌شود.
تكنيك‌هاي مشت در موي‌تاي شباهت زيادي به بوكس غربي دارند و وجود فنون گلاويزي اين رشته را به كيك بوكسينگ و ساندا نزديك ساخته ‌است.
9903/3020/2093