۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83123480
T T
۰ نفر
92 درصد يزدي هاي  سرپرست خانوار از بيمه روستاييان، مستمري مي گيرند

يزد- ايرنا- مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير يزد گفت: 92 درصد از جمعيت 2 هزار و 994 نفر سرپرست خانوار زير پوشش اين استان، مستمري دريافت مي كنند.

حسن ابراهيمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بافق اظهار داشت: از ابتداي امسال تاكنون افزون بر 65 ميليارد ريال مستمري در استان يزد به سرپرست خانوارهاي روستايي و عشايري پرداخت شده است.
وي جمعيت مشمول اين صندوق را در استان يزد با توجه به محدوديت سني 18 تا 50 سال ، 56 هزار و 600 نفر اعلام كرد و افزود: از اين تعداد 21 هزار و 722 هزار نفر در اين صندوق بيمه پرداخت كرده اند كه بيش از 38 درصد ضريب نفر زايي بيمه در استان يزد است.
ابراهيمي تصريح كرد: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بيمه عضو صندوق مي شوند و دولت نيز 10 درصد حق بيمه مشمولان عضويت در صندوق را پرداخت مي كند.
اين مسوول، ميزان پرداخت حق بيمه در صندوق ياد شده را ماهيانه بين حداقل 200 و حداكثر 450 ريال اعلام كرد و افزود: دولت نيز در نقش كارفرما معادل 2 برابر اين رقم را پرداخت مي كند.
وي ياد آور شد: كشاورزان،روستائيان و عشاير، شاغلان فصلي و زنان سرپرست خانوار روستايي و عشايري مي‌توانند عضو اين صندوق اجتماعي شوند.
وي تعهدات دراز مدت صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير استان يزد را در قبال بيمه شدگان، حمايت از قشر كشاورز و دامدار و همچنين پرداخت مستمري بازنشستگي،از كار افتادگي و فوتي اعلام كرد.
اين مسوول با بيان اينكه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير يكي از چهار صندوق بيمه عمومي كشور است بيان كرد: اين صندوق در راستاي تحقق اصل 29 قانون اساسي به منظور بهره مندي قشر روستايي، كشاورز و عشاير تشكيل شده است.
وي همچنين تعداد بيمه شدگان شهرستان بافق را 557 نفر عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 59 نفر در حال دريافت مستمري ماهيانه هستند.
ابراهيمي افزود: از جمعيت بيمه شده شهرستان بافق تنها 157 نفر آنها به طور مداوم و بدون وقفه حق بيمه خود را پرداخت مي كنند.
13 آذر ماه در تقويم كشورمان به نام روز بيمه نام گذاري شده است.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري جنوب شرقي يزد قرار دارد.
7543/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها