۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۹
کد خبر: 83121548
T T
۰ نفر
6 ميليارد تومان به 2 طرح عمراني بيرجند اختصاص يافت

بيرجند - ايرنا - معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور عصر دوشنبه در بازديد از 2 طرح عمراني بيرجند، 6 ميليارد تومان اعتبار را به اين طرح ها اختصاص داد.

به گزارش ايرنا، مهدي جمالي نژاد پس از بازديد و بررسي سايت پسماند و ميدان بار ( چهارشنبه بازار) شهرداري بيرجند سه ميليارد تومان اعتبار به سايت پسماند و سه ميليارد تسهيلات را براي تكميل ميدان بار شهرداري اختصاص داد.
وي در حاشيه اين بازديد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اعتبارات پسماند در سطح كشور، در وضعيت خوبي قرار دارد اما به دلايلي هنوز موفق به اختصاص آن نشديم كه رايزني هاي لازم در اين زمينه صورت مي پذيرد.
جمالي نژاد با اشاره به آماده سازي طرح پسماند بيرجند، افزود: با توجه به اينكه شهرداري بيرجند طرح مذكور را آماده سازي مي كند سعي مي كنيم در سازمان مبلغ قابل توجهي به اين پروژه اختصاص دهيم.
وي سرمايه گذاران بخش خصوصي را از مهمترين راهبردها در حوزه شهري بيان و تصريح كرد: شهرداري ها بايد امكانات لازم را براي ورود سرمايه گذاران بخش خصوصي فراهم كنند.
معاون وزير كشور در ادامه با بيان اينكه بسياري از شهرهاي كشور كه رشد داشتند چندين برابر بودجه، سرمايه گذار جذب كردند اظهار داشت: شهرستان بيرجند ظرفيت هاي لازم را براي جذب سرمايه گذار دارد كه اميدواريم مديران شهري بتوانند از اين ظرفيت ها به خوبي استفاده كنند.
وي در ادامه از خراسان جنوبي و به ويژه شهر بيرجند به عنوان تميزترين شهر هاي كشور ياد كرد و گفت: مردم خراسان جنوبي همكاري لازم را با شهرداري دارند و اين از تميزي شهرها پيداست و ما هم سعي خواهيم كرد سرمايه گذاراني كه علاقه مند به سرمايه گذاري هستند را به خراسان جنوبي معرفي كنيم.

** 150تن زباله روزانه در سايت پسماند جمع آوري مي شود
شهردار بيرجند با بيان اينكه سايت پسماند روزانه 150 تن زباله را در خود جاي خواهد داد، گفت: تكميل اين سايت بيش از هفت ميليارد و 700 ميليون تومان هزينه دارد.
محمد علي جاويد افزود: اين سايت شامل 85 هكتار وسعت است كه در اين طرح 26 هكتار مورد برنامه ريزي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: تاكنون سوله پردازش، زيرسازي معبر اصلي سايت، ايجاد ترانشه دفن، ايجاد ترانشه دفع غير بهداشتي بي خطر سازي شده و سازماندهي سگ هاي ولگرد در اين سايت انجام شده است.
جاويد خيابان كشي، فضاي سبز، ساختمان اداري، سوله هاي صنايع تبديلي، سرويس بهداشتي و حمام و تجهيزات خط پردازش را از اهم موارد مورد نياز اين طرح بيان كرد.
وي در مورد ميدان بار ميوه ( چهارشنبه بازار ) بيرجند هم گفت: اين پروژه از هفته دولت امسال با مساحت پنج هزار و 300 متر مربع و 269 غرفه آغاز شده كه تاكنون 2 ميليارد تومان از اعتبارات داخلي شهرداري در آن هزينه شده است.
شهردار بيرجند گفت: سه ميليارد تسهيلات درخواست شده از معاون وزير در ساخت سردخانه ميوه در اين ميدان بار ( چهارشنبه بازار) اختصاص خواهد يافت.
در ادامه اين بازديد ها معاون وزير كشور از سايت ساماندهي سگ هاي ولگرد بازديد كرد كه عضو هيات مديره انجمن حمايت از حيوانات خراسان جنوبي در مورد نحوه استقرار و آغاز به كار اين سايت گفت: اين پروژه از پنج سال گذشته با طي بروكراسي طولاني آغاز شد و اجازه گرفتيم در امور حمايتي حيوانات استان وارد عمل شويم.
سيده بنفشه ميركاظمي افزود: اين سايت پروژه اي نوپا است و در زيرساخت ها اعم از عمراني و دارويي با مشكلاتي روبه رو هستيم كه اميدواريم حمايت هاي لازم براي ساماندهي هرچه بهتر صورت گيرد.
وي در پاسخ به سوال معاون وزير كشور كه آيا عقيم سازي در سگ ها انجام مي شود، اظهار داشت: هماهنگي هاي لازم براي استقرار پزشك مربوطه در سايت انجام مي شود كه اميدواريم اين مهم با پيگيري هاي انجام شده به تحقق بپيوندد.
در ادامه جمالي نژاد در بازديد باغ اكبريه بيرجند از موزه هاي فرش، دست سازه ها و مشاهير اين شهر ديدن كرد.
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور امروز ( دوشنبه ) در سفر به خراسان جنوبي در بدو ورود بعد از اداي احترام به مقام شهداي بيرجند با نماينده ولي فقيه در استان ديدار و سپس با حضور در نشست شوراي اداري در آيين تكريم و معارفه استانداران سابق و جديد خراسان جنوبي شركت كرد.
همچنين وي در اين سفر بعد از بازديد 2 طرح عمراني بيرجند در گردهمايي شهرداران خراسان جنوبي شركت مي كند.
*3215 * 6054