۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83120910
T T
۰ نفر
ناهنجاري هاي اجتماعي امروز حاصل كم توجهي به حوزه ورزش است

قزوين - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان قزوين ورزش در مدارس را نوعي تمرين در زندگي آينده انسان ها دانست و گفت: بسياري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي در خانواده هاي امروزي حاصل كم توجهي به اين موضوع در گذشته بوده است.

به گزارش ايرنا، خيرالله رحماني روز دوشنبه در حاشيه افتتاح مسابقات ورزشي دانش آموزان استان قزوين در سالن 22 بهمن قزوين تاكيد كرد: پيام ورزش و رقابت هاي ورزشي آن است كه دانش آموزان در اين ميادين، زندگي فردي و جمعي را تمرين كنند تا با شكست و پيروزي ها و نيز فراز و نشيب هاي زندگي آشناتر شوند.
وي اضافه كرد: امروز در بسياري از خانواده ها شاهديم اعضاي آن با كوچكترين مشكل احساس ناتواني مي كنند و اين به خاطر آن است كه در عرصه ورزش و نشاط، هدف به خوبي شناسايي نشده است.
رحماني ادامه داد: اگر پيام اين مسابقات و كلاس هاي ورزش در مدارس دريافت و دانش آموزان در فلسفه اين كلاس ها تعقل كنند بدون شك در عرصه زندگي اجتماعي و فردي هم موفق خواهند بود و ما اين چنين با موجي از آسيب ها مانند اعتياد و طلاق رو به رو نخواهيم بود.
وي در ادامه به منويات مقام معظم رهبري مبني بر تحصيل، تهذيب و ورزش در مدارس اشاره و يادآور شد: براي كسب پيشرفت در دنيايي كه با شتاب به سمت توسعه مي رود، راهي جز تقويت علم و فناوري نداريم.
مديركل آموزش و پرورش قزوين با اشاره به اينكه تحصيل علم بدون تهذيب و خودسازي نفس ما را به موفقيت نمي رساند و تحصيل و تهذيب هم بدون داشتن جسم سالم انسان را دچار مشكل و محدوديت خواهد كرد، افزود: لازم است در راستاي تحقق دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در اين سه عنصر تلاش هاي بيشتري از سوي معلمان و دانش آموزان صورت گيرد.
7388/8054