۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۷
کد خبر: 83120420
T T
۰ نفر
حقوق كارگران شهرداري لالي تا پايان هفته جاري پرداخت مي شود

اهواز - ايرنا - فرماندار لالي گفت: حقوق معوقه كارگران شهرداري لالي تا پايان هفته جاري به آنان پرداخت مي شود.

گودرز تركي زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: با رايزني با مقامات استاني و از طريق مراجع مربوطه و شركت هاي منطقه لالي در حال پيگيري حقوق معوقه كارگران زحمتكش شهرداري لالي هستيم و طبق مذاكرات و قول مساعدي كه داده شد قرار شد تا پايان هفته جاري به نتيجه مطلوب برسيم. درتلاش هستيم و اميدواريم تا پايان هفته جاري بتوانيم چند ماهي از حقوق اين عزيزان را پرداخت كنيم.
يك عضو شوراي اسلامي شهر لالي نيز در اين خصوص گفت: كارگران رسمي و قراردادي شهرداري لالي 9 ماه و كارگران روزمزدي 11 ماه حقوق دريافت نكرده اند.
علي حسين خدري افزود: 2 ماه از اين حقوق معوقه مربوط به سال 95، يك ماه سال 96 و بقيه حقوق مربوط به امسال است.
وي ادامه داد: شهرداري لالي مبلغي بالغ بر 12،5 ميليارد ريال به سازمان هاي خدماتي، پيمانكاران و كاركنان خود بدهي دارد كه به دليل نبود درآمد پايدار، توان پرداخت آن نيست.
كارگران شهرداري لالي مي گويند: با توجه به شرايط فعلي اقتصادي و روند رو به رشد قيمت اجناس، گذران زندگي براي ما بسيار دشوار شده است.
آنها افزودند: مبلغ هنگفتي به بازاريان براي خريد نياز روزانه خود بدهي داريم كه با پرداخت يك و يا دو ماه حقوق دردي از ما درمان نخواهد شد.
آنها مي گويند: كل مبلغ حقوق معوقه را بايد يكجا بابت بدهي قبلي مغازه داران و يا اقساط عقب افتاده خود بپردازيم.
اين كارگران خواستار آن هستند تا مسئولان شرايط زندگي آنها را درك كنند تا بيشتر از اين شرمنده خانواده خود و كسبه لالي نشوند.
كارگران شهرداري لالي در ماه هاي گذشته نسبت به پرداخت نشدن حقوق خود معترض بودند كه در هفته اخير اين اعتراض به اعتصاب و تجمع در شهرداري لالي كشيده شد.
شهر لالي در شمال خوزستان و 170 كيلومتري اهوازقرار دارد كه به دليل محروميت و نبودن شركت هاي دولتي و كارخانه هاي توليدي، شهرداري آن از هيچ گونه منبع درآمدي برخوردار نيست و توانايي حقوق كارگران و يا سرو سامان دهي به مبلمان شهري را ندارد.
شهر لالي به دليل طبيعت بكر و خدادادي ، آب و هواي دلپذير، رودخانه هاي جاري و 90 كيلومتر ساحل آبي درياچه در كنار شهر و استقبال گردشگران جاي ساخت اقامت گاه تفريحي و گردشگري و مكان سياحتي را دارد كه تاكنون از سوي مسئولان محلي اقدامي براي استفاده از اين ظرفيت ها در ايجاد منبع درآمد پايدار براي لالي نشده است.
3004/ 6037