۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 83117265
T T
۰ نفر

كارگاه آموزشی زالو درمانی در سردشت برگزار شد

۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 83117265
كارگاه آموزشی زالو درمانی در سردشت برگزار شد

مهاباد- ایرنا- نخستین كارگاه آموزشی یك روزه زالو درمانی با حضور 200 نفر در سردشت برگزار شد.

مدیریت جهاد كشاورزی سردشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این كارگاه را آشنایی شهروندان با مشاغلی عنوان كرد كه برای بیشتر مردم تاكنون ناشناخته مانده است تا به ایجاد اشتغال پایدار منجر شود.
احمد علیپور گفت: این كارگاه برای نخستین بار در سطح آذربایجان غربی برگزار می شود و به كلیه افرادی كه تمایل به فعالیت در این زمینه را دارند این مدیریت اقدام به اعطای تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری خواهد كرد.
وی اضافه كرد: حاضران در این كارگاه یكروزه با نحوه تكثیر زالو و خواص درمانی آن در سلامت انسان ها آشنا شدند و در پایان گواهی شركت دراین دوره اموزشی به آنان اعطا می شود.
علیپور اضافه كرد: برپایی نخستین دوره آموزشی پرورش زالو در این شهرستان می تواند نقطه عطفی در ایجاد و گسترش اشتغال برای جوانان جویای كار باشد.
فرماندار سردشت نیز در بازدید از این كارگاه آموزشی، افزود: صنعت درمان روبه رشد بوده و از مسیر استفاده از مواد شیمیایی به سرعت در حال گذر به سمت درمان های طبیعی است.
نژاد جهانی بیان كرد: این صنعت یكی از صدها ظرفیت اشتغال زایی در شهرستان است كه با معرفی بیشتر آن می توان به یكی از بهره برداران در این خصوص تبدیل شد.
وی گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای با یكی از شركت های آموزشی و توسعه ای داخلی در حال انعقاد است.
جهانی اضافه كرد: سیستم اداری به عنوان یك تسهیل گر در این مسیر حمایت های مالی و تسهیلات كم بهره بانكی به علاقه مندان در این صنعت ارایه خواهد داد و محدودیتی در این زمینه برای هیچ نقطه ای از روستاهای دور و نزدیك شهرستان وجود ندارد.
وی با بیان اینكه تقویت مهارت های فردی لازمه توسعه شهرستان است، گفت: در كنار سایر نیازهای متعدد در حوزه های زیرساختی و غیره موضوعی كه بسیار انكارناپذیر بوده و جان اصلی توسعه در آن نهفته، باور و اعتقاد به ظرفیت ها و شناسایی آنهاست و باید پی برد كه توسعه مهارت های فردی مقدم بر مطالبه توسعه عمومی جامعه است.
«زالو» نوعی كرم حلقوی و از گروه كرم‌های آبزی و از راسته آرواره‌ داران است كه آثار درمانی ارزنده ای دارد.
این موجود بسیار شگفت‌انگیز و مفید مصارف و كاربردهای گوناگونی از جمله استفاده در كلینیك‌های زیبایی، بهره‌برداری پزشكان طب سنتی و صنعت داروسازی دارد.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با كشور عراق واقع شده است.
7562/6185/3072