۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۴
کد خبر: 83117257
T T
۰ نفر
شهدا و ايثارگران الگوهاي مناسبي براي جوانان هستند

آبادان - ايرنا - معاون فرهنگي وزير ورزش گفت: سرداران شهيد، ايثارگران و جانبازاني كه هنوز هم پايمردي و سرافرازي آنان باعث اقتدار نظام است، الگوهاي خوب و مناسبي براي مردم به ويژه جوانان هستند.

به گزارش ايرنا عبدالحميد احمدي روز پنجشنبه در جمع ورزشكاران قهرمان مسابقات آسيايي و پارا آسيايي در شلمچه اظهار داشت: تعداد زيادي از ورزشكاران در زمان جنگ شهيد شدند كه جايگاه آنان هميشه بين جامعه ورزش محترم است و ورزشكاران امروز ما ادامه دهنده مسير آنها خواهند بود.
وي افزود: شهدا به ويژه شهداي ورزشكار مرام پهلواني و مردانگي را در ميدان سخت و دشوار جنگ هشت ساله و دفاع از حرم به همگان نشان دادند.
معاون فرهنگي وزير ورزش به پنج هزار شهيد ورزشكار دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: تقديم صد شهيد مدافع حرم ازميان ورزشكاران در سال هاي اخير نشان از اين دارد كه جوانان ورزشكار ايران اسلامي از شهداي دفاع مقدس الگو مي گيرند و فرهنگ پهلواني، ايثار و شهادت هنوز در كشور زنده و بالنده است.
احمدي قهرمانان المپيك و پاراالمپيك را نمادي از قهرمانان دوران 8 سال دفاع مقدس خواند و گفت: همگان قدر راهيان نور جامعه ورزشي را كه در ميادين مختلف افتخار آفريني مي كنند و پرچم جمهوري اسلامي را به اهتزاز در مي آورند، مي دانند.
وي خطاب به ورزشكاران افزود: اگر امروز شما در ميادين بين المللي براي كشور افتخار آفريني مي كنيد بايد بدانيد كه در دوران دفاع مقدس جواناني همچون شما با شجاعت و رشادت مقابل دشمن متحاوز ايستادند و نگذاشتند كشور به دست دشمن بيفتد.
احمدي تصريح كرد: صلابت و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس سبب سربلندي ايران شد، آنان افتخار بزرگي را براي تاريخ اين مملكت رقم زدند.
وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در تمام پيام هايشان به جامعه ورزشكاران كشور به موضوع حفظ ارزش هاي اخلاقي و اسلامي تاكيد دارند، اظهار داشت: جامعه ورزشكاران كشور بايد ابتدا ارزش هاي اخلاقي و اسلامي را در وجود خود نهادينه و سپس در عمل به ترويج آن بپردازند.
120 قهرمان مسابقات آسيايي و پارا آسيايي جاكارتا امروز در قالب كاروان راهيان نور با حضور در يادمان والفجر هشت اروندكنار و يادمان شهداي شلمچه به شهداي هشت سال دفاع مقدس اداي احترام كردند.
7104/6002