۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83117166
T T
۰ نفر

نویدی برای بهبود پروازها

۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83117166
نویدی برای بهبود پروازها

روزنامه خراسان جنوبی روز پنجشنبه هشتم آذرماه در یادداشتی با عنوان «نویدی برای بهبود پروازها» به قلم فرخ نژاد وضعیت فرودگاه بیرجند را امیدواركننده توصیف كرد.

فرودگاه بیرجند به عنوان سومین فرودگاه كشور در سال 1312 راه اندازی شد، یعنی 15 سال باقی مانده تا صد ساله شود اما چرا با این كه بیرجند جزو اولین ها در بهره مندی از فرودگاه است ولی پروازهای آن چندان سر و سامانی ندارد و بر وخامت این اوضاع افزوده می شود؟ پاسخ مسئولان و متولیان امر این است كه مشكل به كمبود ناوگان حمل و نقل هوایی در كشور بر می گردد و باید وزارت راه و شهرسازی در این زمینه با خرید هواپیما، در نظر گرفتن مشوق های حمایتی برای شركت های هواپیمایی و ... چاره اندیشی كند زیرا مكاتبه های مسئولان و متولیان امر با بیش از 30 شركت هواپیمایی برای افزایش پروازها در این فرودگاه راه به جایی نبرده است و باید در كلان كشور به این موضوع پرداخته شود.
اما آن چه این روزها حال و هوای پروازی خراسان جنوبی را بهبود بخشیده و امیدواری ها را برای تقویت زیرساخت حمل و نقل هوایی استان بیشتر كرده است، به خبری در زمینه دریافت مجوز شركت هواپیمایی كویر با ثبت سرمایه 36 میلیارد تومانی بر می گردد كه توسط شركت هلدینگ احیای میراث كویر انجام شده است.
این خبر برای خراسان جنوبی كه به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای مناسب كمتر از حضور سرمایه گذاران كلان بهره می برد، جای بسی خرسندی دارد كه بالاخره قرار است اتفاق های خوبی در حوزه حمل و نقل هوایی استان بیفتد، چرا كه با راه اندازی شركت هواپیمایی ویژه خراسان جنوبی به طور حتم وضعیت پروازهای استان بهتر از قبل خواهد شد و همان اتفاقی كه در استان كرمان با راه اندازی شركت هواپیمایی ماهان رخ داد به شرط این كه حمایت از سرمایه گذار باشد، در خراسان جنوبی هم شاهد آن خواهیم بود. باید مسئولان و متولیان امر به طور جدی حامی سرمایه گذارانی باشند كه عرق وطن دارند و دل شان برای توسعه خراسان جنوبی می سوزد چرا كه اگر حمایت شوند مبلغان خوبی برای جذب دیگر سرمایه گذاران به خراسان جنوبی تشنه سرمایه گذاری خواهند بود و اگر هم حمایت نشوند ممكن است موضوع برعكس شود و به سمت نقاطی كشانده شوند كه حامی بیشتری دارند.
پس لازم است در استان جاذبه ها را بیش از دافعه ها برای جذب سرمایه گذاران فراهم كنیم و از سختگیری هایی كه به اذعان بسیاری، فقط مختص خراسان جنوبی است و سرمایه گذاران را فراری می دهد؛ بكاهیم تا زمینه بیش از پیش برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شود.
3028

سرخط اخبار استان‌ها