۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83117114
T T
۰ نفر
فعاليت‌هاي مركز خدمات سرمايه‌گذاري يزد تقويت شود

يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد با تأكيد بر لزوم تبديل مركز خدمات سرمايه‌گذاري به پايگاه مهم گفتمان سازي اقتصادي تاكيد كرد: بايد فعاليت‌هاي اين مركز با نگاه مديريت ارشد استان ، تقويت شود.

به گزارش ايرنا ، علي زيني وند روز پنجشنبه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه مديريت استان با موضوع گزارش فعاليت‌هاي مركز خدمات سرمايه‌گذاري افزود: اين مركز بر مبناي يك ظرفيت قانوني و نيازهاي پيش رو شكل‌گرفت و نمايندگان دستگاه‌ها در آن ، بر فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري تفاهم مي‌كنند.
وي با اشاره به ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي عضو افزود: رسيدن به گفتمان واحد در موضوع سرمايه‌گذاري، مركزيت بخشيدن به ملاقات خارجي در اين حوزه ، شناسايي و جهت‌دهي فرصت‌ها از نكات قابل‌توجه شكل‌گرفته در مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان است
معاون استانداري يزد با تأكيد بر لزوم جدي گرفتن فعاليت اين مركز از سوي اعضا تصريح كرد: براي تحقق نتايج بهتر اين مركز ، بايد آسيب‌شناسي و تقويت توانمندي‌ها نيز صورت گيرد.
زيني وند خاطرنشان كرد : فعال‌سازي ظرفيت ‌هاي مركز خدمات سرمايه‌گذاري بر مبناي توانمندي‌هاي شاخص فرصتي استثنايي است كه استان‌هاي همجوار آن را به‌خوبي موردتوجه قرار داده‌اند و 50 تا 60 درصد فعاليت اين مركز بستگي به رويكرد مديرت ارشد استان دارد.
وي با اشاره به ظرفيت افراد مرجع يزدي تبار در كشور و ساير قابليت‌هاي استاني گفت: مركز خدمات سرمايه‌گذاري در صورت تقويت و توجه بيشتر مي‌تواند به يكي از پايگاه‌هاي گفتمان سازي اقتصادي كشور تبديل شود.
معاون استانداري يزد افزود: در بسياري از مواقع افراد غيرمسئول بيشتر از فرد مسئول تأثيرگذار هستند ولي درعين‌حال بايد در مسائل مختلف ، اجماع و هماهنگي ايجاد و از پراكندگي نظرات در موضوعات كلان پرهيز شود.
به گفته زيني وند ، فراهم ساختن زمينه‌اي براي تقويت پايگاهي در مسير فرصت‌يابي و جذب توان اقتصادي در بخش‌هاي مختلف، استان را از فعاليت‌هاي پراكنده دور ساخت و به سمت توسعه پايدار و مبتني بر كسب‌وكارهاي پويا هدايت كرد.
در اين جلسه اهداف محوري بودجه سال 98 ارائه و رويكرد پوشش تحصيلي دوره ابتدايي براي بازماندگان از تحصيل به دلايل فقر، بيماري و يا ساير مسائل اجتماعي نيز مطرح و مقرر شد كارگروهي با محور آموزش و پرورش و با همكاري ساير دستگاه‌هاي متولي براي اين موضوع تشكيل و افراد بازمانده از تحصيل شناسايي و موردحمايت قرار گيرند.
پس از تائيد مصوبات كارگروه زيربنايي، گزارش عملكرد و برنامه‌هاي مركز سرمايه‌گذاري استان نيز كه براي تسهيل امر سرمايه‌گذاري و بهبود فضاي كسب‌وكار شكل‌گرفت ارائه و مورد تائيد اعضاي شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان قرار گرفت.
مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان يزد سال گذشته در جذب سرمايه‌گذاري خارجي 340 ميليون دلار هدف‌گذاري كرد كه به رقم 422 ميليون دلار عملكرد (125 درصد ) در اين ارتباط دست‌يافت.
1968/ 2047