۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 83116798
T T
۰ نفر
سياست ايران در حمايت از پناهندگان الگوي كشورها است

كرمان - ايرنا - رئيس دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ايران گفت: سياست هاي ايران در راستاي خدمات رساني به پناهندگان در رفع مشكلات معيشتي، بهداشتي و تحصيلي نمونه مثال زدني و الگويي در دنيا است.

به گزارش ايرنا، صالح صبوح روز پنجشنبه در همايش و كارگاه آموزشي حقوق پناهندگان در محل هتل پارس كرمان از دولت و مردم ايران براي حمايت و ميزباني كميساريا براي حمايت از پناهندگان خارجي تشكر كرد و افزود: دولت جمهوري اسلامي ايران علاوه بر ميزباني مطلوب از پناهندگان، فرصتي براي رشد و تاثيرگذاري اتباع خارجي در جامعه را فراهم كرده است.
وي با بيان اينكه پناهندگان به دنبال بازگشت به كشور خود هستند اظهار داشت: پناهندگان در هر كشور انتخابي محدود دارند كه مناسب نيست و وظفيه ماست وضعيت و چالش هاي پناهندگان را به رسميت بشناسيم.
رئيس دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ايران گفت: سياست جمهوري اسلامي ايران در زمينه پناهندگان به پشتوانه مردم با فرهنگ اين كشور براي كمك به نيازمندان انجام مي شود و پناهندگان قدردان كمك هاي سازمان هاي بين المللي و كشورها هستند.
وي افزود: كميساري عالي سازمان ملل متحد موظف به ارائه خدمات دائمي و ايجاد راه حل با در نظر گرفتن قوانين بين المللي از جمله بازگشت به كشور خودشان و يا بهبود شرايط در كشور ميزبان است.
صبوح بيان كرد: دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در ايران از حدود چهار دهه گذشته ايجاد شد تا با كمك دولت يك ميليون پناهنده ثبت شده را مديريت كند.
وي تصريح كرد: اولويت اصلي كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در ايران ارائه خدمات بهداشت، تحصيل و معيشت است كه با همكاري اداره پناهندگان و اتباع انجام مي شود و اينك برنامه آموزشي 2018 كميساريا براي پليس، دانشگاه و قوه قضاييه با اتخاذ رويكرد چندجانبه انجام مي شود.
رئيس دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ايران گفت: هدف از اين گردهمايي گفت و گو و همكاري بررسي چالش هاي پناهندگان با در نظر گرفتن استاندارد ملي و بين المللي است و هدف ديگر استفاده از ظرفيت دانشگاهيان و متخصصان ملي براي حقوق پناهندگان است.
وي عنوان كرد: اين گردهمايي با استفاده از تجارب مسئولان استان كرمان موجب بهبود كمك هاي بشر دوستانه و حمايت از اتباع خارجي خواهد شد تا در زماني مناسب كمك و حمايت ها صورت گيرد.
همچنين در حاشيه اين همايش كارگاه آموزشي حقوق پناهندگان براي بهبود شرايط آنان در ايران برگزار شد.
3029/7420