۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83116725
T T
۰ نفر
شتاب دهنده دیموند پنج شركت نوپای بوشهر را پذیرش كرد

بوشهر- ایرنا- دستیار وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات درامور جوانان گفت: دفتر شتاب دهنده دیموند كه در اجرای تفاهم نامه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بوشهر، برای رونق كسب وكارهای نوپا در این استان مستقر شده پنج شركت نوپا را پذیرش كرد.

سجاد بنابی روز پنجشنبه درحاشیه نشست ارزیابی 6 شركت نوپا برای پذیرش توسط شتاب دهنده دیموند در بوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود: در مرحله نخست از 15 شركتی كه ارزیابی شدند چهار شركت مورد پذیرش واقع و فعالیت خود در زمینه كسب و كارهای نوپا را آغاز كردند.
وی بیان كرد: در دومین مرحله نیز 6 شركت دانش بنیان فعال در حوزه كسب و كارهای نوپا ارزیابی شدند كه از این شمار یك مورد پذیرش واقع شد.
بنابی افزود: تسهیلات پرداختی به شركت های پذیرش شده سقف معینی نداشته و آنها بستگی به طرحی كه دارند می توانند از تسهیلات مورد نیاز برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در این شركت ها نیاز به بازپرداخت ندارد و ریسك سرمایه گذاری نیز را خود سرمایه گذار متحمل می شود.
بنابی اظهار داشت: در وزارت ارتباطات فعالیت هایی آغاز شده تا سرمایه گذارهایی كه در پایتخت هستند به كسب و كارهای استانی اهمیت بیشتری دهند.
وی گفت: با توجه به تكمیل شدن لایه زیرساخت شبكه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات در لایه های خدمات و محتوا نیز رویكرد شكل گیری كسب و كارهای محلی و توسعه آن در دستور كار است.
بنابی افزود: براساس آمار معاونت علمی ریاست جمهوری مجوز 50 شركت شتاب دهنده در كشور صادر شده كه از این شمار مجوز صادر شده تنها 10 شركت فعال شدند.
وی اظهار داشت: 90 درصد این شركت ها در تهران فعالیت دارند و فعالیت های شركت های شتاب دهنده در اصفهان و شیراز صورت گرفته و بتازگی نیز فعالیت این شركت های شتاب دهنده در بوشهر و تبریز آغاز شده است.
بنابی افزود: مجموعه معاونت نوآوری فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات طرحی را آماده كردند كه علاوه بر حوزه شتاب دهی، سرمایه گذارها نیز در سطح استان ها فعالیت كنند.
تفاهم نامه بهبود فضای كسب و كارهای نوپا و رونق زیست بوم كارآفرینی در سفر مرداد ماه سال جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بوشهر به امضا رسید.
امضای این تفاهم نامه در اجرای اقتصاد مقاومتی و برای ارتقای تعامل دانشگاه ها، كارآفرینان، دانشجویان و دانش آموختگان با بخش صنعت صورت گرفت.
اجرای سیاست های حمایتی و اشتغالزایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه زیست بوم كارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی برای جامعه هدف از طریق تشكیل شركت های نوپا و توسعه دهنده كارآفرینی با گروه دیموند از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
مقرر شده با اجرای تفاهم نامه شاهد تحولی شگرف در زمینه سازی برای رونق فعالیت و شكل گیری شركت های دانش بنیان در استان بوشهر فراهم شود.
با توجه به نیاز استان بوشهر به شتاب دهنده در قالب این تفاهم نامه دفتر شتاب دهنده دیموند فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز كرده است.
6043/7212
۰ نفر