۶ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۵۵
کد خبر: 83114930
T T
۰ نفر
10 تیم خارجی در مسابقات كشتی جام شاهد ارومیه حضور دارند

ارومیه- ایرنا- رییس هیات كشتی آذربایجان غربی گفت: 10 تیم خارجی و هشت تیم ایرانی در چهاردهمین دوره مسابقات كشتی بین المللی جام شاهد به میزبانی ارومیه رقابت می كنند.

كیومرث پورایراندوست شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های فرنگی و آزاد تركیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، سوریه، 6 تیم از ایران و 2 تیم از آذربایجان غربی رقابت های خود را از صبح فردا/هفتم آذر ماه/ آغاز می كنند.
وی با اشاره به اینكه این مسابقات به مدت 2 روز در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود، ادامه داد: دومین دوره این مسابقات هم در سال 1382 به میزبانی ارومیه برگزار شده بود.
وی ادامه داد: اتحادیه جهانی كشتی در سال 2016 میلادی این رقابت‌ها را به‌ عنوان معتبرترین مسابقات رده سنی جوانان در 2 بخش فرنگی و آزاد انتخاب كرد و هدف اصلی تیم‌ها از شركت در این جام، آماده سازی كشتی گیران برای المپیك 2020 توكیو است.
وی اضافه كرد: تامین هزینه های مالی این مسابقات را یكی از بانك ها بر عهده گرفته و تاكنون ریالی از بودجه اداره كل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برای برگزاری آن هزینه نشده است.
به گزارش ایرنا مسابقات كشتی آزاد این جام روز چهارشنبه/7 آذر/ و رقابت های كشتی فرنگی نیز روز پنجشنبه/8 آذر/ و به صورت تیم به تیم و انفرادی برگزار می شود.
«چارلز ویلت» داور المپیكی از كشور آفریقای جنوبی به عنوان نماینده اتحادیه جهانی كشتی بر این رقابت ها نظارت می كند و 14 داور بین المللی درجه یك و 2 هم برای قضاوت در این مسابقات دعوت شده اند.
بر اساس اعلام فدراسیون، تیم های ملی فرنگی و آزاد ایران با 60 ورزشكار در قالب 6 تیم در اوزان 10 گانه در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی كشتی جام شاهد شركت می كنند.
سیزدهمین دوره این رقابت‌ها در سال گذشته به میزبانی شهر كرج با حضور تیم‌هایی از روسیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان، تركیه، سوریه، لبنان، اوكراین، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس و نیجریه در رشته های فرنگی و آزاد برگزار شد؛ امسال تیم های ملی آزاد و فرنگی روسیه به دلایل نامعلومی از حضور در این مسابقات انصراف داد.
هدایت تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی ایران را به ترتیب «تقی اكبر نژاد» و «حمید با وفا» بر عهده دارند؛ هدایت تیم كشتی فرنگی آذربایجان غربی را «حسن حسین نژاد و شورش حسینی با نظارت عبدالله چمن گلی» و تیم كشتی آزاد استان را «حسین قلی زاده، ابراهیم پاپیرآقایی، فخرالدین صادقی و علی نژاد رضا» بر عهده خواهند داشت.
7156 /3072

سرخط اخبار استان‌ها