۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۷
کد خبر: 83114746
T T
۰ نفر
سفیر كره جنوبی: سئول در پی حفظ روابط با تهران است

تهران- ایرنا- سفیر كره جنوبی در تهران اعلام كرد: دولت این كشور تلاش دارد روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران حفظ كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «یو جانگ هیان» عصر امروز- سه شنبه- در سمینار مشترك فرصت های اقتصادی ایران و كره جنوبی افزود: معاف شدن كره جنوبی از تحریم ها نتیجه تلاش های دولت و شركت ‌های كره جنوبی بوده است.
وی افزود: برگزاری چنین سمیناری به معنای آن است كه ما می‌خواهیم در شرایط فعلی برای مشكلات و چالش‌ها راه‌حلی پیدا كنیم و مسیری را برای توسعه همكاری های 2 كشور به دست آوریم.
به گفته وی، «برای مستحكم كردن روابط تجاری، باید علاوه بر نفت، لوازم خانگی و خودرو زمینه‌های همكاری بیشتری را فراهم كرد».
سفیر كره جنوبی تاكید كرد ایران یكی از كشورهای مهم در منطقه به شمار می‌رود و جمعیت، مساحت، منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی، آن را به یكی از مهمترین كشورهای خاورمیانه تبدیل كرده است.
به گزارش ایرنا، امروز (سه شنبه) سمینار مشترك فرصت های اقتصادی ایران و كره جنوبی با حضور فعالان اقتصادی 2 كشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران برگزار شد.
در این سمینار سفیر كره جنوبی در تهران و رییس اتاق مشترك بازرگانی ایران و كره حنوبی حضور داشتند.
كره جنوبی یكی از بزرگ ترین خریداران نفت ایران است كه اوایل آبان امسال پس از بروز مشكلات مالی در قراردادهای مرتبط با انرژی ایران، از آمریكا خواست از تحریم های آمریكا شامل واردات نفت و تبادلات با بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران معاف شود. 
آمریكا دوم نوامبر (یازدهم آبان) اعلام كرد پس از اعمال دوباره تحریم های نفتی علیه تهران، به صورت موقت به هشت كشور اجازه خرید نفت خام از ایران را داده است. طبق قوانین آمریكا این استثنا می تواند به مدت 180 روز اعطا شود.
كره جنوبی در سال 2012 میلادی و دور پیشین تحریم ها كه اوایل سال 2016 لغو شد، نیز مشمول معافیت واردات نفت ایران قرار گرفت.
به گفته رییس اتاق مشترك بازرگانی ایران و كره حنوبی، «در 10ماه گذشته از سال 2018 میلادی مبادلات 2 كشور به پنج میلیارد و 700 میلیون دلار رسید كه سهم صادرات ایران سه میلیارد و 700 میلیون دلار بود».

اقتصاد*٩١٨٩*6984*1961*
۰ نفر