۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83109332
T T
۰ نفر
محافظت مالی از مردم در ارایه خدمات درمانی مورد توجه قرارگیرد

رشت - ایرنا - قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاكید بر ضرورت توجه به ارایه خدمات درمانی مطلوب به مردم گفت: محافظت مالی از مردم در ارایه خدمات درمانی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی در كشور بایستی در ارایه خدمات درمانی با كیفیت و حفاظت مالی از مردم بیش از پیش اهتمام جدی داشته باشند.
وی با تاكید بر این مطلب كه مردم شایسته ارایه خدمات با كیفیت در مراكز بهداشتی درمانی هستند، افزود: ارایه این خدمات بایستی در سطحی باشد كه كمترین فشار مالی بر مردم وارد شود و بخش های دولتی و خصوصی بایستی به این مهم توجه كنند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطر نشان كرد: بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود كه خدمات بهداشتی درمانی در استان ها انجام شود و ارجاع بیمار به خارج استان جز در مواردی استثنا باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشكی گیلان بیان داشت: این دانشگاه به پیشرفت های خوب در نظام ارجاع پیدا كرده و زیرساخت های مهمی در علوم پزشكی گیلان فراهم شده و تجربه های خوبی در بخش خرید متمركز دارو دارد.
حریرچی با بیان این كه مردم گیلان شایسته خدمات درمانی باكیفیت هستند و این مهم بایستی مورد توجه دست اندركاران دانشگاه علوم پزشكی باشد، تصریح كرد: بایستی طوری برنامه ریزی شود كه حداقل 90 درصد خدمات بهداشتی درمانی مردم در این استان انجام گیرد.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمانی و آموزش پزشكی با اشاره به توانمندی خوب استان گیلان در ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم خاطر نشان كرد: گیلان دارای پزشكان مستعدی است كه می توانند خدمات درمانی در داخل استان را به خوبی انجام دهند.
وی در پاسخ به سئوال یكی از خبرنگاران مبنی بر این كه بر اساس ادعای برخی مسوولان و این كه دانشگاه علوم پزشكی گیلان جزء بدهكارترین دانشگاه های علوم پزشكی است، اضافه كرد: در مقاطعی دانشگاه علوم پزشكی گیلان توسعه پیدا كرده و هزینه هایی در آن انجام شده كه نمی توان گفت بدهكارترین دانشگاه است، اما جز دانشگاه های بدهكار بود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطر نشان كرد: یك سری مشكلات تخصیصی از كشور و توسعه دانشگاه را می توان دلیل این بدهكاری دانست.
عملكردهای دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور در مورد طرح تحول سلامت در افزایش خدمات رسانی به مردم و ارایه خدمات درمانی با كیفیت تر و محافظت مالی از مردم مورد بررسی قرار می گیرد به همین دلیل امروز (پنجشنبه)نشستی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشكی در دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان برگزار شد.
7286 /6030
۰ نفر