۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۱۵
کد خبر: 83108665
T T
۰ نفر

نظارت سليقه اي و آشفتگي بازار كهگيلويه

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۱۵
کد خبر: 83108665
نظارت سليقه اي و آشفتگي بازار كهگيلويه

ياسوج - ايرنا - كارشناسان و برخي مسئولان در نشست تنظيم بازار شهرستان كهگيلويه ، نظارت سليقه اي بازرسان بر بازار را علت افزايش قيمت برخي از كالاها دانسته و خواستار نظارت دقيق بر بازار شدند.

به گزارش ايرنا، فرماندار كهگيلويه از بازديد نامحسوس از بازار اين شهرستان گفت و اظهار داشت كه اصناف برخي از خيابانهاي شهر دهدشت از چهار ماه پيش تاكنون بازرسي نشده اند.
جعفر نيكبخت تاكيد كرد كه نظارت نكردن بازرسان بر بازار تخلف است و سليقه اي عمل كردن متوليان بازرسي باعث بالا رفتن قيمت ها در بازار شده است.
وي با تاكيد بر نظارت دقيق و شبانه روزي بازرسان بر بازار تصريح كرد كه بازرسي از صنوف بايد با نظارت و حضور رسانه ها انجام شود.
رئيس تعزيرات حكومتي شهرستان كهگيلويه هم اذعان كرد صنوف زيادي در سطح شهر دهدشت وجود دارد كه بازرسي نمي شوند و بازار اين شهرستان نياز به تشديد نظارت دارد.
اميد صالحي تصريح كرد: در طرح مشترك بازرسان صنعت و معدن و تعزيرات از صنوف بيش از 60 تخلف از سوي بارزسان تعزيرات صورت جلسه ولي بيشتر پرونده ها به تعزيرات ارسال نشد.
وي با اشاره به احتكار و تخلف عاملين توزيع مواد خوراكي از جمله گوشت، برنج ،شكر و ديگر اقلام مورد نياز مردم افزود: بايد براي جلوگيري از تخلف، عاملين جديد كه توانايي بيشتري دارند جايگزين شود.
صالحي به ميزان تخلفات عاملين اشاره نكرد.
سرپرست جديد صنعت و معدن و تجارت كهگيلويه نيز در اين جلسه با اشاره به اختلاف زياد قيمت ها در بازار گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده و تشديد نظارت كنترل بازار در اولويت خواهد بود.
سيد ياسين علويان سوق عدم نظارت بازرسان بر بازار را دليل افزايش قيمت ها دانست و تصريح كرد: بيشترين سقف جريمه اي براي صنوف متخلف لحاظ خواهد شد.
وي استفاده از بازرسان افتخاري براي كنترل بيشتر بازار را ضروري دانست و افزود: بازرساني كه در كنترل بازار كم كاري كنند به شدت با انها از لحاظ قانوني برخورد خواهد شد.
علويان سوق با اشاره به معرفي 91 واحد صنفي متخلف در 20 روز گذشته اضافه كرد: گرانفروشي، عدم درج قيمت و عرضه خارج از شبكه از مهم ترين تخلفات صنوف است كه بايد ساماندهي شوند.
وي افزود: بيش از 11 هزار كيلوگرم گوشت قرمز، 45 تن برنج و 20 تن شكر براي تنظيم بازار با قيمت مصوب دولتي در يك ماه گذشته در بازار شهرستان عرضه شده است.
علويان بر همكاري مردم در ارائه تخلفات صنوف به اين نهاد تاكيد كرد.
بيش از هفت هزار صنف مختلف در شهرستان كهگيلويه وجود دارد.
/1662/7531/